Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:44:39 GMT

پیش نیازهای مورد نیاز نصب اسانسور چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۳۸۹

پیش نیازهای مورد نیاز نصب اسانسور چیست؟

آسانسور نوعی وسیله حمل و نقل کابل عمودی است که شخص یا بار را بین طبقات ساختمان، سطوح یا عرشه های یک ساختمان، کشتی یا سازه های دیگر جا به جا می نماید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساختمانچی، نصب آسانسور تا حد زیادی به به نوع اسانسوری  که شما می خواهید خریداری کنید بستگی دارد، سه نوع متداول آسانسورهای خانگی عبارتند از:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسانسور هیدرولیکی یا کابلی: 
وقتی که به آسانسور فکر می کنید، به نوعی که آن در آسانسور نیز پنهان شده هم فکر می کنید یا به دری که به دیوار وصل می شود تا به شما اجازه ورود یا خروج دهد هم فکر می کنید.

دو نوع آسانسور وجود دارند که اینگونه کار می کنند: آسانسورهای کششی و آسانسورهای هیدرولیک.

این دو نوع مشابه به نظر می رسند، اما آسانسور هیدرولیکی با استفاده از پیستون رانده شده عمل می کند در حالی که آسانسور کابلی از برق استفاده می کند و برای حرکت به سیستم قرقره تکیه می کند.

۲. آسانسورهای خلا پنوماتیک: انواع جدیدی از آسانسورها از جمله آسانسورهای خلا پنوماتیک و آسانسورهای بدون شافت مقرون به صرفه تر هستند زیرا در فضای باز نصب می شوند و نیازی به تخریب ندارند.

سیستم های پنوماتیک از لوله های شیشه ای یا اکریلیک که به طور معمول حدود ۳۰ اینچ قطر دارند تشکیل شده اند،که این سیستم ها در دیوار پنهان نمی شوند و معمولا در کنار راه پله موجود قرار می گیرند.

۳. آسانسورهای بدون شافت: آسانسورهای بدون شافت از یک کابین آسانسور مستطیلی شکل تشکیل شده، این آسانسورها اغلب به اندازه سایر گزینه ها جذاب نیستند، اما مقرون به صرفه ترند و به فضای کمتری هم احتیاج دارند.

به یاد داشته باشید که:

شرایط ساختمان است که براساس آن می توان تصمیم به انتخاب یک سیستم آسانسور گرفت و آن را خریداری کرد.

برای مثال: اگر شما فضای مناسبی برای نصب آسانسور ندارید، یا سرعت آسانسور برایتان اهمیتی زیادی ندارد، آسانسور هیدرولیک برای شما مناسب است اما اگر ساختمان شما بیش از ۵ طبقه دارد و حجم ترافیک در ساختمانتان زیاد است، آسانسورهای کششی که از سرعت بیشتری برخوردارند، برای شما مناسب ترند.

۵ مرحله اساسی نصب اسانسور:

۱. تنظیم ستون ها در محل: ابتدا تکنسین باید مطمئن شود که مکانی که بالا بر میخواهد نصب شود، گزینه‌ی خوبی برای این کار است، در غیر این صورت گزینه های دیگری باید پیشنهاد شود.

۲. گذاشتن اتاقک: شکل اجمالی اتاقک روی زمین و حتی دیوارها کشیده خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که اتاقک آسانسور در مکان صحیح قرار داده شود و ستون ها به صورت یکنواخت و در تراز مناسب حرکت کنند.

اتاقک در داخل ستون ها دقیقا در موقعیتی که با علائمی خاص مشخص شده قرار می گیرد. انسداد چرخ بر روی ستون ها نصب شده  و به همین ترتیب به صورت ایستاده روی درایوهای اتاقک پیچ می شود. زنجیرهای بالابر نصب شده و به بلاک های چرخ متصل می شوند.

۳. بالا بردن پایه محرک برای نصب آسانسور مکانیکی: اگر در حال نصب یک آسانسور مکانیکی هستید، پایه دیسک گردان در بالای ستون ها قرار داده خواهد شد. موتور برقی نیز به درستی در جای خود نصب و پایه متحرک در محل خود پیچ و بعدا به تکیه گاه ها جوش داده می شود.

۴. مونتاژ و تنظیم محفظه ها: دروازه ها و محفظه های برای جلوگیری از لیز خوردن وسایل و صدمه زدن به افراد تعبیه شده اند.

۵. سیم کشی قطعات الکتریکی: تکنسین شما از تمام سیم کشی هایی که باعث می شود بالابر شما بالا و پائین شود مراقبت خواهد کرد.این  کار تضمین خواهد کرد که آسانسور به راحتی با فشار دادن یک کلید کار می کند.

اگر در مورد قیمت آسانسور و همچنین خرید آسانسور به دنبال راهنما هستید، می توانید به وب سایت ساختمانچی مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نصب آسانسور انواع آسانسور آسانسور ستون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است

امام جمعه شهرستان پلدشت گفت: امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است، همه باید به آن توجه ویژه کنند و قدردان زحمات آن‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام وحید طالبی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه شهرستان پلدشت با اشاره به اهمیت کسب روزی حلال و با اشاره به در پیش بودن روز کارگر اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند، دست‌هایی که برای کسب روزی حلال برای خود و خانواده‌اش تلاش می‌کند در آتش جهنم نمی‌سوزد و بر این اساس جایگاه انسانی‌هایی که برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه کسی که برای کسب روزی حلال از خانه خارج می‌شد اگر در بین راه کشته شود شهید محسوب می‌شود و همانند جهاد در راه خداوند است، افزود: هدف اصلی آفرینش، تلاش برای رسیدن به کسب روزی حلال است و پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند، کسی که با حمل هیزم روزی به دست می‌آورد و از آن درآمد خود صدقه می‌دهد، جایگاهش بالاتر از افرادی است که کار نمی‌کنند.

امام جمعه شهرستان پلدشت با تاکید بر اینکه بیکاری و سستی منجر به مسائل و مشکلات فراوانی در جامعه می‌شود و جامعه را به نابودی می‌کشاند، گفت: آثار و برکات انسان‌های تلاشگر در زندگی و جامعه فرد نمایان می‌شود و کار کردن عیب نیست.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به ۹ اردیبهشت سالروز شوراهای اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حضور مردم در مسائل مختلف را به اوج خود رسانده است و انتخاب شوراهای اسلامی گوشه‌ای کوچک از آن است.

وی با اشاره روز جهانی کار و کارگر، با بیان اینکه جوانان مستعد و متخصص از پتانسیل‌های مهم هر کشوری است و مسئولان نظام باید آن‌ها را کشف و به‌کارگیری کنند، افزود: رکن جهش تولید، کارگر است و اگر کارگر نباشید تولیدی صورت نمی‌گیرد، وقتی از ظرفیت کارگری برای جهش تولید به‌درستی استفاده شود دست کارگر هم پر می‌شود.

امام‌جمعه پلدشت با تاکید بر اینکه هدف دشمن و استکبار عقب نگه‌داشتن تولید است و حل این مشکل نیازمند حمایت از تولید داخلی است، اظهار کرد: امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است، همه باید به آن توجه ویژه کنند و از زحمات آنها قدردان باشند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به تحریم‌ها افزود: ملت زنده از دشمنی دشمن برای خود فرصت ایجاد می‌کند، ما باید از تحریم‌ها برای خود فرصت ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم گفت: دانش آشناترین روش برای عزت و پیشرفت کشور است و همه ما باید تلاش کنیم تا قله‌های علم و پیشرفت را فتح کنیم، شهید مطهری یک جریان در کشورمان بود.

امام‌جمعه پلدشت اظهار کرد: بصیرت یکی از ویژگی‌های شهید مطهری بود و با علم خود به مسائل اشرافیت داشت و به‌موقع سخن گفته و عمل می‌کرد و شهید مطهری در واقع مغز متفکر بود و سخن دین را به‌درستی منتقل می‌کرد و در این راه به فیض شهادت نائل گشت.

وی با بی‌ام اینکه معلم همانند شمعی بوده و جامعه را از جهل و نادانی دور می‌کند و آموزش و پرورش دو کلمه است که در کنار هم معنا پیدا می‌کند، این دو باید با هم رشد و پرورش پیدا کند، تأکید کرد: در کنار علم باید تربیت صورت گیرد، امروزه در کنار تهاجم فرهنگی دشمن، معلمان باید علم و تربیت را با هم پیش ببرند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به اقدام هوشمندانه فرمانده انتظامی کشور اظهار کرد: اجرای طرح نور و زمان اجرای آن یک اقدام هوشمندانه و به‌موقع بود و حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کنیم.

امام‌جمعه پلدشت افزود: باید نقشه‌های شوم دشمنان تبیین شود چرا که دشمن در تلاش برای ایجاد دوقطبی در بین مردم است، کشف حجاب حرام شرعی است.

کد خبر 748087

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند