Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@19:47:37 GMT

دانشمندان به دنبال پرورش ماهی در ماه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۴۲۸

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فیز، آژانس فضایی اروپا اخیراً سومین دور از سری مطالعات بررسی غارهای ماه را آغاز کرده است. ماموریت اخیر که یک مطالعه طراحی همزمان(CDF) نامیده می‌شود، براساس اطلاعات به دست آمده از دو ماموریت پیشین است.

بررسی ورودی غارهای ماه بسیار مهم است چرا که می‌تواند درک دانشمندان از منابعی که ممکن است در دنیای زیرزمینی ماه باشد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن انجام چنین ماموریتی درک دانشمندان از اشعه ساطع شده توسط رگولیت‌های یا سنگ‌پوشه‌ها (سنگ‌ریزه‌هایی که روی بستر سنگی را می‌پوشانند) ماه را نیز افزایش می‌دهد. در حال حاضر آژانس فضایی اروپا در حال بررسی دو برنامه به نام‌های‌  CAVES و PANGAEA است.

رهبری اولین برنامه مأموریت انتخاب شده به عهده محققان دانشگاه وورتسبورگ است. آنها یک کاوشگر کروی تولید کردند که می‌تواند توسط بازوی متحرک متصل به سطح نورد به داخل دهانه غار فرود آید. این کاوشگر خود در یک پوسته پلاستیکی شفاف محصور شده و شامل لیدار ۳ بعدی، یک دوربین نوری و یک تشعشع‌سنج است که به کاوشگر اجازه می‌دهد تا سطح تابش ورودی غار را بسنجد.

خورشید اکسیژن زمین را به ماه می‌برد

 برق و ارتباطات بی‌سیم محور برنامه مأموریت دوم است که محققان دانشگاه اویدو بر آن متمرکز شده‌اند. در سناریوی آنها «سیستم شارژ» به انتهای بازوی متحرک مبتنی بر سطح نورد متصل می‌شود. نیروی سطح نورد و سیستم شارژ مستقیماً از پنل خورشیدی متصل به سطح نورد تامین می‌شود.

مدت زمان ماموریت برای این آزمایش‌ها برای یک روز قمری یا تقریباً ۱۴ روز زمینی برنامه‌ریزی شده است. سازمان فضایی اروپا قصد دارد نتایج مأموریت این دو پروژه را با نتایج دیگر ماموریت‌های قمری خود به نام(EL۳) ترکیب کرده و مورد بررسی قرار دهد. زیرا این اطلاعات برای ساخت زیرساخت بسیار ضروری است. در حال حاضر هر دو این مأموریت‌های پیشنهادی در مرحله مفهومی هستند و هیچ یک از آنها بودجه کاملی را برای برنامه‌ریزی و انجام یک مأموریت کامل دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 588383 برچسب‌ها نجوم - سیاره - ستاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره سطح نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس