Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهار شنبه ایرنا از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «الکساندر هاروشکا» معاون وزیر منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست جمهوری بلاروس در این جلسه ضمن اشاره به همکاری‌های زمین‌شناسی انجام شده بین ایران و بلاروس در گذشته به موافقت‌نامه امضا شده در سال ۲۰۱۹ در مینسک اشاره کرد.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران ضمن اشاره به سفر خود به بلاروس در سال ۲۰۱۹ و امضای موافقتنامه همکاری زمین‌شناسی بین دو کشور، این جلسه را آغازی جدی برای ادامه کار و اجرای پروژه‌ها بیان کرد و نسبت به امضای قراردادی میان ایران و بلاروس در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «علیرضا شهیدی»، سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و بلاروس توانمندی بالایی در امر آموزش و اجرای پروژه‌های زمین‌شناسی و اکتشاف دارند و برگزاری این نشست برای مذاکره و اجرایی کردن اهداف مفید است.

برپایه این گزارش، اداره روابط بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور هدف از برگزاری این ویدئو کنفرانس را که با همکاری اداره فناوری اطلاعات انجام شد، نهایی‌کردن متن مورد توافق دو طرف برای درج در یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس مشترک و بحث پیرامون طرح‌های پیشنهادی فنی آموزشی مشترک بین دو سازمان ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش میان شرکت دولتی «مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس» و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و همچنین پژوهشکده علوم زمین توافق‌نامه‌ای به منظور توسعه همکاری‌ها زمین‌شناسی و اجرای پروژه‌های مشترک فنی و آموزشی و انتقال دانش در شاخه‌های مورد علاقه دو طرف به امضای علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس این سازمان و «والنتین یاسکف» مدیرکل شرکت دولتی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس در مینسک به امضا رسیده بود.

شایان ذکر است این نشست به شکل ویدئوکنفرانس و با حضور علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران، جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی، محمدباقر دری معاون اکتشاف و خلیل بهارفیروزی مدیر اداره روابط بین‌الملل این سازمان و «الکساندر هاروشکا» معاون وزیر منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست جمهوری بلاروس، « واسیل کولب» مدیرکل حوزه ریاست وزارت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست بلاروس، «الکساندر شاپکوسکی» معاون امور بین‌الملل وزارتخانه، «گالینا کاچانکو» معاون زمین‌شناسی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس، «اسوتلانا دمیدووا» مدیر موسسه زمین‌شناسی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی، «پولینا ساخاروک» کارشناس ارشد علمی اداره چینه‌شناسی و تکتونیک و «مارینا واسیلوک» مدیر مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس برگزار شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی زمین شناسی مینسک بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه ایران وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی زمین شناسی مینسک بلاروس اخبار کنکور سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی زمین شناسی ایران و بلاروس معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا