Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@14:12:24 GMT

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۵۸۰

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق

پایگاه عین‌الاسد عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند روز چهارشنبه هدف اصابت دست‌کم ۱۰ راکت قرار گرفت. این حمله دو روز قبل از سفر پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از یورونیوز، منابع امنیتی در عراق روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر تصریح کردند که در حمله راکتی به محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد یک پیمانکار نظامی کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این منابع تصریح شده که این پیمانکار پس از اصابت ۱۰ راکت به عین‌الاسد بر اثر ایست قلبی جان باخته است؛ منابع عراقی و غربی هنوز مشخص نکرده‌اند که فرد غیرنظامی کشته شده عراقی یا از کارمندان خارجی شرکت‌های پیمانکاری بوده است.

برخی خبرگزاری‌ها از جمله فرانسه پرس با استناد به منابع امنیتی در عراق از اصابت ۱۰ راکت به این پایگاه و یا مناطق نزدیک اطراف آن خبر داده‌اند.

برخی گزارش‌های نیز حاکی است که نیروهای آمریکایی پرسنل نظامی خود را به مکان‌های امنِ پایگاه عین‌الاسد منتقل و برج‌های مراقبت پایگاه را تخلیه کرده‌اند.

یک سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این خصوص گفته است که نیروهای امنیتی عراقی تحقیقاتی را درباره منشأ این حملات آغاز کرده‌اند.

یک منبع امنیتی عراقی نیز گفته است که حمله راکتی روز چهارشنبه از روستایی در نزدیکی عین‌الاسد صورت گرفته است.

کد خبر 478912

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایگاه آمریکایی عین الاسد پایگاه آمریکایی عین الاسد ایالات متحده آمریکا نیروی های آمریکایی عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ