Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، به همین مناسبت و برای کسب اطلاعات بیشتر با محمدحسین رحمتیان، مدیر ریسک بیمه ملت گفت‌وگویی انجام شده است که در ادامه می‌خوانید: محمدحسین رحمتیان، فعالیت‌های این مدیریت را به چهار بخش تقسیم کرد و گفت: اداره داده‌کاوی و هوش تجاری این مدیریت هم اکنون به عنوان مرکز جمع‌آوری، تحلیل و ارائه انواع گزارش‌ها به بخش‌های مختلف سازمانی و واحدهای فنی و ستادی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ریسک بیمه ملت با اشاره به این‌که در طول سالیان اخیر، بیش از 30 داشبورد مدیریتی برای انواع موضوعات و رشته‌های فنی در قالب داشبوردهای عملکردی و ریسک محور تهیه شده؛ بیان کرد: هر یک از این داشبوردها، 10ها گزارش مدیریتی و عملیاتی را شامل می‌شود.

وی شناسایی سطح ریسک بیمه‌گزار با استفاده از هوش مصنوعی و تکنیک‌های داده‌کاوی را از برنامه‌‎های این اداره ذکر کرد و افزود: این برنامه به نمایندگان کمک می‌کند که قبل از صدور بیمه‌نامه بتوانند ریسک مشتری خود را ارزیابی کنند و با تحلیل بهتری نسبت به صدور اقدام کنند.

* محاسبه ذخائر فنی، اصلاح و به‌روزرسانی نرخ‌ها

رحمتیان هدف اداره اکچوئری در مدیریت ریسک بیمه ملت را حفظ توانگری مالی شرکت در سطح یک و بالای 200 درصد ذکر کرد و ادامه داد: جهت حصول اطمینان از کفایت ذخایر برای انواع رشته‌ها محاسبه ذخائر فنی در اداره اکچوئری به طور مستمر صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر این‌که اصلاح و به‌روزرسانی نرخ‌ها در انواع رشته‌ها به ویژه بیمه بدنه اتومبیل و آتش‌سوزی در دستور کار سالیان اخیر مدیریت ریسک قرار گرفته؛ افزود: می‌کوشیم تا این روند به صورت مستمر پیگیری شود، برای مثال در اتفاقی نادر در صنعت بیمه، بالغ بر 100 نرخ پایه با توجه به مدل خودرو با همکاری مدیریت بیمه‌های خودرو و فناوری اطلاعات در سیستم صدور ایجاد شد.

مدیر ریسک بیمه ملت در همین خصوص اظهار کرد: همکاری با واحدهای فنی در خصوص توسعه محصولات جدید نیز از دیگر اقدامات و برنامه‌های اداره اکچوئری است.

* مدیریت ریسک‌های مالی، عملیاتی و فرایندی

محمدحسین رحمتیان، مدیریت ریسک‌های مالی را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت خواند و اظهار کرد: مدیریت ریسک‌های نقدینگی، ریسک‌های اعتباری و ریسک‌های بازار، در بخش ریسک‌های مالی انجام می‌پذیرد و به صورت مستمر پایش می‌شود.

وی اهمیت ریسک‌های عملیاتی و فرایندی را مدنظر قرار داد و افزود: همواره در تلاشیم تا با شناسایی و به‌روزرسانی مستمر ریسک‌های عملیاتی برای همه واحدهای فنی و ستادی، با تدوین برنامه‌های پاسخ به ریسک، جهت کنترل آنها اقدام کنیم.

مدیر ریسک بیمه ملت از دبیرخانه کمیته مدیریت ریسک بیمه ملت به عنوان کمیته حاکمیتی زیرمجموعه هیات‌مدیره شرکت نام برد و گفت: در سال 99 تعداد 10 جلسه با موضوعات متفاوت و اعضای مدعو مختلف تشکیل شده و موضوعاتی همچون ریسک‌های منابع انسانی، ریسک‌های فناوری‌اطلاعات و ریسک‌های بازار را علاوه بر موضوعات بیمه‌ای مانند قراردادهای بزرگ، نرخ‌ها و ذخایر مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

محمدحسین رحمتیان در پایان سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه ارکان و واحدهای سازمانی، سطح توانگری مالی شرکت را کمافی‌السابق در بین شرکت‌های برتر بیمه، در سطح یک توانگری مالی و بالای 200 درصد حفظ کنیم.

پربیننده ترین در چه شرایطی دلار ۱۵هزار تومان می‌شود؟ مبادله رمز ارزها در کشور ممنوع است خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان تامین اجتماعی تزریق ۲هزار و۷۲۰میلیارد تومان نقدینگی توسط بانک مرکزی در بازار بین بانکی/ حداقل نرخ ۱۹.۸۱ درصد فروش سه هزار و ۳۰میلیارد تومانی اوراق بدهی/ کاهش ۰.۵درصدی نرخ بهره اوراق بدهی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه ملت برجام مدیریت ریسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از هما، حسام قربانعلی گفت: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکنیک ناب بنجامین ششکو بازیکن مدنظر میلان / فیلم
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • تکنیک و مهارت‌های آلبرت گودمونسون بازیکن ایسلندی جنوا / فیلم
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟