Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:18:04 GMT

۵۰ موسیقیدان مازندران نشان هنری دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۶۸۴

۵۰ موسیقیدان مازندران نشان هنری دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، عباس زارع افزود که این نشان های هنری بر اساس ارزیابی صورت گرفته در شورای ارزشیابی کشور به هنرمندان واجد شرایط بر اساس رشته تخصصی داده شده است.

 وی توضیح داد : تاکنون از بین رشته‌های هنری و هنرمندانی که شرایط برخورداری معادل هنری را داشتند ، ۵۰ هنرمند در زمینه موسیقی و آواز ، ۳۰ هنرمند در رشته هنرهای تجسمی و ۱۹ هنرمند در رشته هنرهای نمایشی موفق به کسب درجه هنری یک تا پنج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با اعلام این که پرونده تعداد زیادی از هنرمندان مازندران نیز در شورای ارزشیابی کشور در دست بررسی است ، گفت : نشان درجه یک هنری معادل دکترا ، درجه ۲ معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج نیز معادل دیپلم است.
وی با اشاره به فعالیت شمار زیادی از هنرمندان بزرگ و ارزشمند در رشته‌های مختلف، ظرفیت‌های هنری این استان را بسیار بالا توصیف کرد و افزود : ساماندهی پرونده هنری این سرمایه‌های فرهنگی و هنری و افزایش دارندگان درجه هنری از برنامه های اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.
میدرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت هنرمندان صاحب سبک در استان، افزود : مرحوم استاد "ابوالحسن خوشرو"، مرحوم استاد "احمد محسن پور"، مرحوم استاد "حسین طیبی" و استاد "محمدرضا اسحاقی گرجی" در رشته موسیقی و استاد "محمدمهدی فرهنگی" در رشته خوشنویسی از جمله هنرمندان خوش نام مازندرانی‌اند که دارنده نشان درجه یک هنری هستند.

برچسب‌ها ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران هنرمندان موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران هنرمندان موسیقی اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد