Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش ۱۶.۴ درصدی وزن صادرات فرش دستباف در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، فرحناز رافع با بیان این مطلب، افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲ هزار و ۷۶۴ تن فرش دستباف ایران به کشورهای هدف صادر شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از ۲ هزار و ۳۶۶ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف مشغول به کار هستند، گفت: ۶۰ درصد از این شاغلین، قالیبافان مستمر، ۳۱ درصد قالیبافان فصلی و ۹ درصد در زمینه مشاغل جانبی فرش دستباف مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز فرش ایران با اعلام اینکه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴ نفر قالیباف بیمه تامین اجتماعی شده است، تصریح کرد: پیش بینی برای ۲۰ درصد افزایش بیمه شدگان در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۱۳ هزار نفر با تخصیص مبلغ تقریباً یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

افزایش ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف در ۱۰ ماه امسال

رافع همچنین با اشاره به آمار تولید فرش دستباف در ۱۰ ماه امسال از رشد ۳۴ درصدی در این حوزه خبر داد و افزود: در ۱۰ امسال یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع فرش دستباف تولید شد که این رقم در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۲۱ مترمربع بوده است.

وی همچنین در خصوص میزان تولید فرش دستباف بر اساس نوع تولید بیان کرد: ۴۲ درصد از فرش تولیدی تا پایان دی ماه امسال فرش تجاری، ۱۹ درصد درشت باف، ۱۶ درصد ظریف و کرک، ۹ درصد تابلو فرش، ۸ درصد گبه و ۶ درصد تمام ابریشم بوده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرکز ملی فرش ایران رئیس مرکز ملی فرش ایران تولید فرش دستباف فرش دستباف ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴