Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:16:04 GMT

بیش از ۱۰ هزار نهال مثمر در کرمانشاه توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۸۸۱

بیش از ۱۰ هزار نهال مثمر در کرمانشاه توزیع می‌شود

فرامرز رحمتی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امسال نهال های مثمری مانند هلو انجیری، شلیل، زرد آلود، گوجه سبز و انگور دیم بین مردم توزیع می‌شود، از متقاضیان خواست برای دریافت نهال با شماره تلفن ۳۴۲۹۷۰۲۸ از ساعت هشت صبح تا ۱۳ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مردم برای دریافت نهال تا ۱۷ اسفند ماه فرصت ثبت نام دارند، توضیح داد: امسال به صورت هدفمند نهال ها بین افراد متقاضی توزیع می‌شود، بدین صورت که به هر فرد تا سقف ۲ نهال پس از ثبت مشخصات و آدرس تحویل می‌شود و سپس تیمی از طرف سازمان نهال ها را به درب منزل می برند و آنها را در باغچه و حیاط آنها می‌کارند.

رحتمی زاده همچنین در راستای ترویج فرهنگ کاشت درخت و توسعه فضای سبز گفت: در این طرح سعی می شود اگر خانواده‌ها فرزند دانش آموزی دارند به دست او نهال کاشته شود به خاطر اینکه فرهنگ کاشت درخت در او نهادینه شود و همچنین به او یک کارت همیار سبز با درج مشخصات مدرسه اهدا می‌شود.  

وی همچنین از نظارت این سازمان بعد از کاشت نهال در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: هرسال هزینه‌های هنگفتی شهرداری برای کشت نهال متقبل می شود و باید تلاش کنیم،  کاشت این نهال ها در روز درختکاری برای توسعه فضای سبز شهر و شهروندان مفید واقع شود.  

شهرداری کرمانشاه هفته درختکاری برگزار می کنند

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های شهرداری در هفته درختکاری پرداخت گفت: شهرداری کرمانشاه چهاردهم اسفند ماه به مناسبت روز نیکوکاری و احسان، برنامه کاشت نهال مهربانی را در مراکز توابخشی بهزیستی و خانه سالمندان شهر برگزار می کند.

رحتمی زاده همچنین افزود: شهرداری کرمانشاه پانزدهم اسفندماه به مناسبت روز درختکاری برنامه ویژه ای با حضور مسوولان استانی با عنوان «یک نهال یک بهار»  در محل باغ پرندگان برگزار می کنند.

او یکی از برنامه های مهم شهرداری کرمانشاه در این هفته را برنامه کاشت نهال سلامت به مناسبت قدردانی از مدافعان سلامت در بیمارستان امام رضا (ع) عنوان کرد و بیان داشت: این سازمان در ۱۷ اسفندماه برنامه کاشت نهال در مدارس با عنوان مدرسه سبز - آینده سبز و همچنین در روز ۱۸ اسفندماه به مناسبت روز جهانی زن کاشت نهال با عنوان نهال پدر و مادر در بوستان بانوان برگزار می‌کند.

رحتمی زاده همچنین از برگزاری برنامه کاشت نهال در مساجد و بقاع متبرکه شهر کرمانشاه در روز۱۹ اسفندماه به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) و کاشت نهال در مسیر کاروان های زیارتی و عتبات عالیات به مناسبت سالروز تاسیس راهیان نور در ۲۰ اسفند ماه خبر داد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم شهرداری کرمانشاه به مناسبت عید مبعث را برگزاری برنامه کاشت نهال وحدت با حضور مسوولان و ائمه جمعه در ۲۱ اسفندماه اعلام کرد و افزود: شهرداری کرمانشاه همچنین به مناسبت روز شهید در روز ۲۲ اسفندماه برنامه کاشت نهال شهید در مزار شهدا کرمانشاه برگزار می کند.

سرانه فضای سبز کرمانشاه به بیش از ۹ متر مربع افزایش پیدا می کند

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به طرح استقبال از بهاراین سازمان گفت: شهرداری در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۱۸۴ هزار درختچه در فضای سبز  شهر کرمانشاه کاشته و پیش بینی می شود این تعداد تا ۱۵ فروردین ماه به بیش از ۲۰۰ هزار درختچه و ۴۵ هزار اصله درخت برسد.

رحتمی زاده سرانه فضای سبز زیر نظارت شهرداری کرمانشاه را ۸/۷ متر مربع اعلام کرد و گفت: با طرح هایی که شهرداری برای کاشت درختان در مناطق پنج، چهار و سه در بلوارها و بوستان ها در دست اقدام دارد امیدواریم این سرانه به بیش از ۹ متر مربع برسد.

وی همچنین از برنامه شهرداری برای تعمیر و اصلاح درختان کهن و آفات زده در طرح های اورژانس و امداد سطح شهر خبر داد و گفت: یکی از برنامه های مدرن و علمی شهرداری برای جلوگیری از آفات زدگی و یخ زدگی درختان سطح شهر، رنگ زدن تنه درختان با ترکیبات ویژه از چسب چوب، خاک مخصوص سهم و آفات کش ها است که شهروندان در بوستان ها مشاهد می کنند.

این مقام مسوول همچنین یکی از برنامه های شهرداری در طرح استقبال از بهار را کشت گونه های خاص گل در میادین،  بلوارها و گلدان ها با طرح فرش گل و همچنین کاشت درختان در بلوارها و میادین شهر در راستای زیباسازی شهر به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز عنوان کرد 

شهر یک میلیون نفری کرمانشاه ۲۳۸ بوستان کوچک و بزرگ، محلی و حومه شهری دارد و سرانه فضای سبز قابل استفاده مردم آن هشت متر و ۷۰ سانتی متر است.

برچسب‌ها ریاست کمیسیون گردشگری محیط زیست و فضای سبز شورای شهر کرمانشاه شهرداری کرمانشاه روز درختکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه روز درختکاری شهرداری کرمانشاه روز درختکاری اخبار کنکور شهرداری کرمانشاه برنامه کاشت نهال ماه به مناسبت مناسبت روز فضای سبز نهال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه