Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: در طرح پدافند غیرعامل خراسان شمالی به مسئله بحران آب توجه نشده است.

محمد علی شجاعی در نشست شورای پدافند غیر عامل استان که ۱۳ اسفندماه در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کشاورزی بدون آب معنا ندارد، افزود: در طرح جامه تهیه شده پدافند غیرعامل استان بخش کشاورزی به عنوان قوت و قدرت استان خراسان شمالی به خوبی در نظر گرفته شده است اما به مسئله کم آبی و بحران آب در این طرح به عنوان یک تهدید غیرنظامی برای استان توجهی نشده است و باید به عنوان پیوست در این طرح لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اشاره به اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان روستانشین هستند، اظهارکرد: ۹۱ درصد از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و در سفر مقام معظم رهبری به استان، ایشان بخش کشاورزی پیشران اقتصادی خراسان شمالی معرفی کردند.

شجاعی کمبود آب را مانعی برای توسعه و ایجاد مشکلات در حوزه های مختلف مانند تامین معیشت و اشتغال عنوان کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های استان برای تخصیص سهم به خراسان شمالی در طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، گفت: بررسی مسئله کم آبی در خراسان شمالی که هشت دشت از ۱۱ دشت آن ممنوعه است از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند دلیلی علمی برای اجرای طرح های انتقال آب به استان باشد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه بیان کرد: مجموعه تهدیدات در طرح جامع پدافند غیرعامل استان جمع بندی خواهد شد و تمامی بخش ها به ویژه صنایع مکلف به اجرای این مبانی هستند.

وی با بیان اینکه هر طرح باید ضمانت اجرایی داشته باشد گفت: در سند پدافند غیرعامل استان آنچه مربوط به حوزه های اقتصادی و صنعتی است در شورای تامین استان برای اجرا همراه با تعیین برنامه زمانبندی تصویب خواهد شد و واحدهای صنعتی ملزم به اجرا و رعایت مبانی پدافند غیرعامل در استان خواهند شد.

شجاعی بر همراهی مردم برای اجرا هر گونه طرحی در استان تاکید کرد و افزود: اجرای مبانی و اصول در سند پدافند غیرعامل استان مستلزم همراهی مردم و فهم مشترک است که صدا و سیما و رسانه ها باید در خصوص این طرح بسته ای برای اطلاع رسانی و آگاه سازی به مردم تعریف کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر وجود عنصر انسجام و هم افزایی در مجموعه مدیریت استان گفت: به رغم وجود کمبودهای فراوان اما با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی تلاش داریم نداشته ها را تامین کنیم و این انسجام دلیل عدم نگرانی مسئولان ملی برای خراسان شمالی در بروز اتفاقات مختلف مانند سیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پدافند غيرعامل خراسان شمالي بحران کم آبی پدافند غیرعامل استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران گفت: در بارندگی‌های اخیر بیشترین بارش در گچساران و باشت ثبت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز، امروز_ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش سامانه و بارندگی در سه روز گذشته قرار گرفتند و در شهرستان‌های باشت و گچساران بیشترین باران را داشتیم.

وی با بیان اینکه در این بارندگی تلفات جانی نداشتیم، افزود: بارش شدید باران باعث خسارت به کشاورزان، باغات و صیفی‌جات و زیرساخت‌های آب و برق شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حوزه راه، جاده‌های روستایی و جاده پاتاوه _ دهدشت مشکلاتی رخ داد که مشکلات برطرف شد و در حوزه عشایر که در حال کوچ هستند تحت تأثیر این سامانه قرار گرفتند اما با توجه به اینکه هشدارهای قبلی صادر شد مشکلی چندانی مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد موضوع خود مراقبتی را جدی بگیرند و ضمن توجه به توصیه‌های مدیران و هواشناسی، تلاش کنند محصولات مختلف شیلات، کشاورزی، دام و باغات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت احتمالی در زمان بحران بیمه به آن‌ها خسارت پرداخت کند.

کد خبر 750493

دیگر خبرها

  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت