Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:02:23 GMT

جزو هفت کشور فناوری نانو در دنیا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۱۰۲۲

جزو هفت کشور فناوری نانو در دنیا هستیم

عاملی گفت: با تشکیل سازمان‌های مختلف در داخل کشور و برنامه ریزی‌های انجام شده، اکنون جزو هفت کشور تصمیم گیرنده در خصوص استانداردهای حوزه فناوری نانو در دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سعیدرضا عاملی» امروز در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مدیران صنایع آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب سند جامع علمی کشور در سال ۹۱ و تدوین ۲۲۴ برنامه آن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در صحبت‌های خود بر مقوله علم و فناوری تاکید داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اهمیت نظام برنامه ریزی گفت: با وجود مخالفت برخی افراد با نظام برنامه ریزی، مهم این است که اگر نمی‌توانیم به یک استقرار تمدنی مبتنی بر علم برسیم، باید به این نظام برنامه ریزی تکیه کنیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف شاهد پیشرفت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این نظام نبود، تعداد مقالات بین المللی ما از یک هزار فقره در سال ۱۹۹۸ به ۵۰ هزار فقره در سال ۲۰۱۸ نمی‌رسید و این امر نیز نشان از کارایی تشکیل ستادهای مختلف علم و فناور ی برای پیشرفت و حل مسائل کشور از طریق دانشگاه‌ها است.

عاملی افزود: با تشکیل سازمان‌های مختلف در داخل کشور و برنامه ریزی‌های انجام شده، اکنون جزو هفت کشور تصمیم گیرنده در خصوص استانداردهای حوزه فناوری نانو در دنیا هستیم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند جامع علمی کشور و عملیاتی شدن آن، گفت: این سند با همکاری وزارت علوم و دبیرخانه ستاد جامع علمی کشور برای هر یک از استان‌ها تدوین شده که یک جنبه آن مدیریت از پایین به بالا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شکل گیری سیستم کار، ساماندهی و تمرکز بر حوزه‌های مهم در عملیاتی ساختن این سند، اظهار کرد: تقسیم کار باید در سطح ملی معنا داشته باشد و ظرفیت‌ها، منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی هر استان شناسایی و به اولویت‌های آن منطقه توجه جدی بشود تا با بررسی‌های انجام شده توسط ستاد و تشکیل کمیته‌ای در این راستا، این سند آمایش را که یک ایده قطعی نیست، مطابق با نیازها و ظرفیت‌های واقعی هر استان بازطراحی کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله افزایش اختیارات دانشگاه‌ها، گفت: هیئت امنایی شدن دانشگاه‌ها به معنای واگذاری اختیارات است، اما در این راستامجموعه ای از عوامل مداخله کننده وجود دارد که باید با شناسایی و رفع این عوامل بتوانیم گستره اختیارات دانشگاه‌ها را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به سیاست واگذاری پذیرش دانشجویان به دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه باید وظیفه پذیرش را برعهده بگیرد، در حالی که ما هر دو کار پذیرش و سنجش دانشجویان را انجام می‌دهیم و در این راستا بسیاری از دانشگاه‌ها حتی از مشکل عدم دریافت دانشجوی مناسب رنج می‌برند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر ضرورت دوری از مرکزگرایی و توجه به سایر مناطق کشور، گفت: دانشگاه‌های مناطق مختلف کشور ظرفیت‌های بالایی دارند که بایستی از آن‌ها بهره برد.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اهمیت هنر دیجیتال و انجام مهمترین فناوری‌ها بر روی این بستر، اظهار کرد: انجام نظام مالی و توزیع منابع را که جزو وظایف دولت برای خدمت به مردم است، می‌توان بر روی بستر الکترونیک انجام داد و یک دولت الکترونیک را به وجود ‌آورد که دیگر مشکل مرکزگرایی از بین برود و مفهومی نداشته باشد.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام دکتر سعیدرضا عاملی فناوری برنامه ریزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است