Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستکو گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی در قالب ناظر، نماینده فرماندار، منشی و محافظان صندوق پیش بینی شده و آموزش های لازم نیز در حال انجام است تا در ۲۸ خرداد ماه سال آینده انتخابات خوبی برگزار شود.

«علیار راستگو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: بیش از ۸۰ هزار نفر عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی در قالب ناظر، نماینده فرماندار، منشی و محافظان صندوق پیش بینی شده و آموزش های لازم نیز در حال انجام است تا در ۲۸ خرداد ماه سال آینده انتخابات خوبی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با وجود کرونا تاکنون در ۷ کشور جهان از جمله آمریکا انتخابات برگزار شده است، اما دشمنان نظام به دنبال ایجاد ترس و واهمه در بین ملت ایران هستند تا آنها را از حضور در پای صندوق های رای بهراسانند.

وی افزود: انتخابات شورای اسلامی کلان شهر تبریز به صورت تمام الکترونیک خواهد بود و بقیه انتخابات طبق روال گذشته برگزار خواهد شد. اگر مردم همراهی کنند و اتفاق خاصی در سطح استان نیفت، در اردیبهشت ماه آینده وضعیت استان از نظر بیماری بسیار آرام خواهد بود.

راستگو با بیان اینکه انتخابات به مفهوم تجلی و بروز اراده مردم به صورت عالمانه و آگاهانه بر سرنوشت خویش است.، افزود: با توجه به شیوع کرونا و برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان و رعایت پروتوکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ۴ هزار صندوق برای انتخابات پیش رو پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، افزود:  ۳۴ وظیفه از حکومت منکف و به شوراهای اسلامی داده شده که تنها یکی از این وظایف انتخاب شهردار بوده و ۳۳ وظیفه دیگر برای عمران ، آبادانی، توسعه و ریل گذاری شهری و روستایی بر عهده شوراهاست.

وی  با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفند به مدت هفت روز انجام می‌شود، افزود: براساس اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور، به دلیل بیماری کرونا و شرایط موجود ۴ روش برای ثبت نام در انتخابات پیش بینی شده است.

راستگو اظهار کرد: یکی از این روش ها ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور ، روش دوم ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و روش سوم ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت است که باید بعد از ثبت نام نهایی در تمامی این مراحل با دریافت کد رهگیری به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند. روش چهارم ثبت ­نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر است.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی نیز از  ۱۶ فروردین ماه سال آینده به ۴ روش ذکر شده انجام خواهد شد و بخشداران موظف شده اند شرایط لازم را فراهم کنند. همزمان با ثبت نام شوراهای اسلامی شهری و روستایی کار هیات های اجرایی آغاز و بررسی صلاحیت کاندیداها و استعلام از مراجع چهارگانه انجام می شود.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: علیار راستگو انتخابات آذربایجان شرقی پیش بینی شده نام از طریق ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی