Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنی از اجرای طرح«درخت دوستی بنشان» همزمان با هفته درختکاری در اراک خبر داد.

«احمد حسنی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری و اهمیت کاشت نهال در این هفته به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: همزمان با هفته درخت و درختاری طرح « درخت دوستی بنشان» در اراک اجرا می شود.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به اینکه از پانزدهم اسفند هفته درخت کاری آغاز می شود، افزود: در این هفته۳۵ هزار اصله نهال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته، بین مردم به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه به اهمیت مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز شهری اشاره کرد و ادامه داد: توسعه و نگهداری فضای سبز بدون مشارکت و همکاری شهروندان آنگونه که شایسته است انجام نخواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه می‌توانیم با فرهنگ سازی و دخیل کردن شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز، به گسترش و توسعه آن کمک شایانی نماییم، اضافه کرد: درخت کاری و کاشت نهال توسط خود مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

حسنی در خصوص نوع گونه‌های گیاهی که برای فضای سبز شهری در نظر گرفته شده، بیان کرد: جهت کاشت نهال از گونه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و سازگار با محیط استان استفاده شده که از آن جمله می‌توان به نهال زبان گنجشک، اقاقیا، توت، سنجد و …اشاره کرد که کاشت این نهال‌ها در همه مناطق شهری انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، همکاری و تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌ها در توسعه فضای سبز است.

 

وی گفت: در این زمینه اقدامات مؤثری شده که از آن جمله می‌توان به همکاری سازمان با اداره منابع طبیعی اشاره کرد ما در سازمان تعامل و همکاری مناسب و دوطرفه‌ای با منابع طبیعی در امور توسعه فضای سبز شهری مثل تهیه نهال به منظور کاشت برقرار کرده‌ایم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان بوده که با جدیت در طول سال پیگیری می‌شود، ادامه داد: هرس به موقع و کارشناسی شده درختان توسط کارشناسان امر، تغذیه و آبیاری مناسب و به موقع درختان، انجام عملیات خاک‌ورزی و واکاشت آنها از جمله اقدامات سازمان بوده است.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به مشکلات موجود در آبیاری فضای سبز شهری گفت: در زمینه آبیاری درختان و فضای سبز در برخی از مناطق آب خام در دسترس نیست که این موضوع آبیاری درختان را با مشکل روبرو می‌کند.

 

حسنی اضافه کرد: در این زمینه باید با ایجاد شبکه آب غیر شرب و انتقال پساب فاضلاب به سمت منطقه جنگلی چقا، اصلاح و بهبود سیستم آبرسانی و لوله کشی کمربند غرب سبز اراک، لوله کشی خط انتقال آب به جنگل شهرک هجرت، لوله کشی تقاطع شهید نبیری، شهید صیدی، آزادگان، موزه دفاع مقدس و همین طور لوله کشی آب در بوستان سلامت به حل مشکل پرداخت.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: درخت کاری استان مرکزی اراک منظر و فضای سبز شهری توسعه فضای سبز سازمان سیما هفته درخت لوله کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع دریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است