Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: زنان می‌توانند در وادار کردن افراد به رای دادن موثر باشند. در عرصه رقابت باید زنان هم رای دهنده و هم داوطلب باشند

به گزارش ایسنا، زهرا شجاعی در همایش احزاب و انتخابات ۱۴۰۰ در تالار وزارت کشور، گفت: مادامی که احزاب و گروه‌های سیاسی در جامعه به عنوان رکن اساسی، فعالیت و نقش خود را ایفا کنند، قطعا آن جامعه مشکل دار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به نقش احزاب در ساختار سیاسی هر کشور، ادامه داد: احزاب موظف به نظارت بر رفتار نهادهای حاکمیت هستند و باید برنامه ارائه داده و مطالبه گری کنند. احزاب باید مسایل کشور را برجسته کرده و به گوش مسوولان برسانند و تجمیع منافع ملی و سیاست‌های کلی نظام را مدنظر داشته باشند.

شجاعی با اشاره به اینکه احزاب باید از بدنه جامعه شکل بگیرد، اظهار کرد: ۱۲۰ سال است که در کشور حزب داریم، در نقد عملکرد احزاب ابتدا باید خود را نقد کنیم بعد از دولت انتظار داشته باشیم.

وی افزود: احزاب در تدوین و تسهیل قانون احزاب و انتخابات نقشی نداشت و این دو قانون ارتباطی باهم ندارند. مردم به احزاب اعتماد ندارند چون سابقه حزبی در کشور خوب نیست و فعالیت حزبی در کشور نهادینه نشده است.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه اغلب احزاب ریشه مستحکم در طبقات پایین جامعه ندارند و بیشتر نخبگان و روشنفکران را شامل می شوند، به ضعف قدرت احزاب در برقراری ارتباط با جوانان و ضعف توان تشکیلاتی احزاب با طیف‌ها و جناح‌های دیگر اشاره و تصریح کرد: وجود اینهمه حزب و ائتلاف یک عقب ماندگی سیاسی است و این یعنی به بلوغ سیاسی در احزاب نرسیدیم.

وی ادامه داد: ضعف اخلاق سیاسی و آلوده شدن به رانت خواری، جاه طلبی و عافیت طلبی نباید در احزاب باشد و این موضوع چپ و راست ندارد. احزاب باید دامنه اختلافات اجتماعی و منازعات سیاسی را کاهش دهند و با رویکرد اجتماعی سیاسی به حل مشکلات کشور بپردازند.

شجاعی با تاکید بر اینکه قدرت باید ابزار خدمت باشد نه هدف، اظهار کرد: احزاب باید موجب همگرایی ملی شوند. در فقدان احزاب خواست‌های مردمی به صورت کور و هیجانی شکل می‌گیرد. احزاب باید آمادگی واگذاری قدرت را داشته باشند که لازمه آن نگاه ابزاری به قدرت است.

این فعال اصلاح طلب درباره نقش زنان در انتخابات، گفت: نیمی از جامعه زنان هستند که در انتخابات مشارکت دارند و تشویق کننده نیمی دیگر برای مشارکت در انتخابات هستند. زنان می‌توانند در وادار کردن افراد به رای دادن موثر باشند. در عرصه رقابت باید زنان هم رای دهنده و هم داوطلب باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه احزاب زنان انتخابات 1400 انتخابات رياست جمهوري اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، این آزمون با هدف استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت، مشاور تخصصی در ۷۶ حوزه آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد.
از این تعداد شرکت کننده ۱۲ هزار و ۴۱۳ داوطلب زن و ۴ هزار و ۵۸ داوطلب مرد بودند.
نتایج آزمون ماه آینده از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام و واجدان شرایط به مصاحبه دعوت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ