Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ حسین محمدی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن گرامیداشت سیزدهم اسفند سالروز عملیات غرور آفرین کربلای هفت افزود: این عملیات یکی از پنج عملیات مهم رزمندگان ارتش اسلام در فاصله سال‌های ۶۲ تا ۶۷ بود که با تصرف ارتفاعات استراتژیک حاج عمران نه تنها امنیت منطقه تامین شد بلکه تا اربیل عراق در زیر دید توپخانه ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تصرف ارتفاعات استراتژیک ۲۵۱۹ و سه کانیان، منعطف شدن نیروهای دشمن به سمت غرب و کاهش تراکم آنها در جبهه جنوب، فراهم شدن شرایط برای انجام عملیات در جنوب و همچنین پاکسازی گروهک‌های ضد انقلاب از منطقه را از مهمترین دستاوردهای عملیات کربلای هفت برشمرد.
ارشد اسبق نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملیات کربلای هفت در شرایطی انجام شد که عراق به پشتوانه تسلیحات نظامی غرب و شرق و بهره‌مندی از کارشناسان غربی تصور می‌کرد ایران توان اجرای عملیات را ندارد اما نیروی زمینی ارتش با محوریت لشکر ۶۴ ارومیه و پشتیبانی دلیر مردان هوانیروز، به دشمنان بعثی و غرب و شرق نشان دادند که توان انجام چنین عملیات عظیمی را در هر موقعیت و شرایط جوی دارد.
امیر سرتیپ محمدی، با اشاره به نقش مهم فرماندهی در هدایت و عملکرد نیروها بیان کرد: نقش فرماندهی قوی و مدبرانه امیر سرافراز ارتش، امیر آذرفر به عنوان فرمانده لشکر ۶۴ ارومیه و وجود روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان این لشکر به سبب ایمان و اعتقاد راسخ به جوهره دفاع از ارزش‌های دینی و ملی، سرعت عمل، غافلگیری، زمان اجرای عملیات در شرایط جوی نامناسب و دمای چندین درجه زیر صفر برای فریب دشمن و رعایت اصول حفاظتی از عوامل مهم در موفقیت این عملیات بود.

هدف از عملیات کربلای هفت که در سال ۶۵ توسط لشکر ۶۴ ارومیه در منطقه حاج عمران و ارتفاعات ۲۵۱۹ انجام شد، ایجاد خلل و کندی در انتقال نیروهای ارتش بعثی عراق به مناطق جنوبی برای دفاع از بصره بود که پس از سه روز با پیروزی زرمندگان اسلام به اتمام رسید.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس اخبار کنکور عملیات کربلای هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

وی با حضور در جمع فرماندهان این منطقه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش اظهار داشت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، اما ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می‌برد، ارتشی که منظم، استوار و مجهز به تجهیزات نوین است.

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌‌ها بوده است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

دیگر خبرها

  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین