Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: در رعایت الزامات حقوق شهروندی و آموزش مردم، استان قزوین جایگاه خوبی در کشور دارد و وزارت ورزش و جوانان دستگاه اجرایی برتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه امور اجتماعی عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید حمید حبیبی در این جلسه گفت: منشور حقوق شهروندی در سال ۹۵ تصویب شد و برپایی میز خدمت یکی از راهکارهای تحقق حقوق شهروندی بود که مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ تفاهم نامه ای امضا شد تا نسبت به بهره گیری از ظرفیت سمن ها و تریبون های نماز جمعه و رسانه ها برای خبررسانی و فرهنگ سازی اقدام شود که خوشبختانه در مدت سه سال گذشته بر اساس نظرسنجی و ارزیابی ها به طور مستمر جایگاه خوبی در کشور کسب کردیم.

حبیبی تصریح کرد: بدنه نظام اداری همکاری خوبی در این کار داشتند و جایگاه کشوری ما در اجرای حقوق شهروندی بالا رفت به طوری که اجرای مصوبات حقوق شهروندی در جلب رضایت مردم در کشور 52 درصد و در استان قزوین به ۶۰ درصد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: موضوعات مهمی چون آموزش، نظارت، بازرسی و استقرار میز خدمت الکترونیک در استان جدی گرفته شد و در بررسی شاخص ها در میان 22 استان شرکت کننده در وضعیت خوبی قرار گرفیتم.

وی گفت: در شاخص های اطلاع رسانی، خدمات حضوری و رسیدگی به شکایات وضعیت بهتری داریم اما در شاخص جبران خسارت شهروندان ضعیف بوده ایم.

اداره ورزش و جوانان بالاترین امیتاز را کسب کرد

حبیبی در ادامه بیان کرد: ۹۰ درصد مردم استان با آموزش حقوق شهروندی آشنا هستند و در رعایت حقوق شهروندی وزارت ورزش و جوانان بیشترین امتیاز را کسب کرده است که جای تقدیر دارد.

در ادامه رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به نظر می رسد در روش و نوع ارزیابی ها باید بازنگری کنیم زیرا این امیتاز دهی در چارچوب اداری جوابگوست و رضایت مندی مردم را بدنبال ندارد.

وی بیان کرد: دایر کردن یک میز خدمت و رضایت مندی ارباب رجوع در مراجعه به ادارات واقعا نمی تواند پاسخگوی تحقق حقوق شهروندی باشد زیرا در فرآیند زندگی مردم مسائل مختلفی است که براحتی حقوق آنها نادیده گرفته می شود که در ارزیابی ها دیده نشده است.

گروسی تصریح کرد: وقتی شهروندان در شرایط کرونایی قادر نیستند به صورت غیر حضوری نوبت پزشک دریافت کنند و بالاجبار باید حتما به مطب مراجعه کنند و در شرایطی که پارکینگ مناسبی برای انتقال بیمار به مطب نداریم و این موضوع خسارات مالی و روحی روانی به شهروندان وارد می کند آای توانسته ایم 

این مسائل را در راستای حقوق شهروندی پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: گاهی کاری می کنیم که حقوق شهروندی ضایع می شود و با طرح هایی که اشتباه است مردم را در دفاتر یشخوان جمع کرده و سلامتشان را به خطر می اندازیم و ترافیک شهری را بر هم میزنیم در حالی که با یک اپلیکیشن می توان به آرامش مردم و تحقق حقوق شهروندی کمک کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین حمید حبیبی حقوق شهروندی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟

ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به دیگر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟