Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:08:10 GMT

مرحله سوم تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۱۶۲

مرحله سوم تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل آغاز شد

جواد ابیش‌وند روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با اختصاص ۷۶۰ دوز جدید، تزریق واکسن کرونا برای افراد و گروه‌های تعیین شده اولویت‌دار در شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، خلخال و اردبیل در حال انجام است.

وی بیان کرد: تزریق مرحله سوم واکسن روسی اسپوتنیک وی در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل برنامه‌ریزی شده و در پایان مرحله سوم، مجموع واکسن کرونای تزریق شده در استان اردبیل به یک هزار و ۵۳۰ دوز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: تزریق واکسن کرونا در این استان از روز ۲۱ بهمن ماه آغاز شده و در مرحله اول برای ۱۳۰ نفر در استان تزریق شد و در مرحله دوم و سوم نیز در مجموع یک هزار و ۴۰۰ دوز واکسن به استان اردبیل تحویل شده است.

وی در خصوص فرایند تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل نیز اضافه کرد: پرستاران و کارکنان بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل، پزشکان همکار این بخش‌ها، افراد شاغل در بخش‌های ویژه اورژانس کرونا و نیز کارکنان شاغل در بخش آزمایشگاه کرونا جزو افراد هدف اولویت دار برای دریافت واکسن تعیین شده‌اند.

ابیش‌وند همچنین گفت: افراد سالمند بستری در بخش‌های کرونا، تعدادی از خانواده شهدا و نیز کارکنان اورژانس ۱۱۵ که در جا به جایی بیماران کرونا همکاری می‌کنند، در مرحله بعدی دریافت واکسن کرونا در استان اردبیل قرار دارند.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن‌ها اختصاص یافته به استان اردبیل قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت کنندگان آن قابل رصد و پایش است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین نگهداری در دمای منهای ۲۰ درجه سانتیگراد و امکان نگهداری واکسن در دمای ۲ تا هشت درجه سانتیگراد حداکثر به مدت ۲۴ ساعت را از جمله شرایط ویژه نگهداری واکسن کرونای روسی و محافظت از واکسن‌های تحویل شده ذکر کرد.

وی گفت: واکسن‌های تحویل شده به استان اردبیل قبل از تزریق به مدت ۲۰ دقیقه در محیط اتاق نگهداری شده و در مدت ۲ ساعت به افراد تعیین شده تزریق می‌شود.

ابیش‌وند، از خریداری و تامین یخچال‌های هوشمند قابل پایش از حدود پنج سال پیش توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و قرار گرفتن این استان در ردیف پنج مرکز استان برتر در تامین این تجهیزات مهم و هوشمند نگهداری واکسن خبر داد.

وی بیان کرد: واکسن های تحویل شده به استان اردبیل در این یخچال‌ها نگهداری شده و امکان فنی دریافت و تزریق واکسن با تعداد بالا در استان نیز فراهم است.

وی اعلام کرد: پس از تزریق نیز باقیمانده تجهیزات مرتبط با واکسن تحویل بخش بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان شده و به عنوان زباله عفونی، بی خطرسازی و دفع می‌شود.

شرایط ایمن دریافت کنندگان واکسن کرونا در استان اردبیل

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، شرایط و وضعیت جسمانی دریافت کنندگان واکسن کرونا در این استان را ایمن و بدون عوارض جسمی حاد اعلام کرد.

وی میزان ایمنی زایی واکسن کرونای اسپوتنیک.وی روسی را ۹۶ درصد اعلام و اضافه کرد: تاکنون مردی از شرایط حاد دریافت کنندگان این واکسن در استان اردبیل گزارش نشده و تنها تعدادی از دریافت کنندگان علائمی مانند تب و درد بدن خفیف داشته‌اند که طبیعی است.

ابیش‌وند، همچنین گفت: تزریق واکسن کرونا پیش از این در دو نوبت و برای هر فرد ۲ دوز با فاصله ۲۱ روز انجام می شد که این اقدام در مرحله جدید تزریق در فاصله زمانی ۲۸ روزه انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که تزریق واکسن برای کادر درمان در استان اردبیل با تامین محموله‌های تکمیلی تا پایان امسال به اتمام رسیده و در سال جدید تزریق برای افراد بیشتری انجام شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰ در ادامه مراحل تزریق تا رسیدن به حد ایمنی سازی ۷۵ درصد مردم انجام خواهد شد و امیدواریم که با تامین و نیز تولید واکسن ملی، این هدف هرچه زودتر محقق شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام خمینی مشکین‌شهر واکسن واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام خمینی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام خمینی مشکین شهر واکسن واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق واکسن کرونا استان اردبیل دریافت کنندگان تحویل شده واکسن ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده‌فرد بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از رقابت ۸ اثر نمایشی در مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این مرحله از جشنواره در استان اردبیل با شعار «این صحنه خانه ماست»، از ۲۲ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال در سالن استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) کانون برگزار می‌شود.

وی توجه به نامداران، امیدآفرینی، آئین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط‌زیست و آزاد را از موضوعات این جشنواره عنوان کرد و افزود: با انتشار فراخوان این جشنواره در آذرماه سال گذشته، ۱۵ متن نمایشی به دبیرخانه استانی ارسال شد که از این میان هشت اثر در بخش‌های صحنه‌ای، عروسکی و ترکیبی به روی صحنه می‌روند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه ۳ منتخب این رویداد هنری به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا خواهند کرد، ادامه داد: عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه از اهداف این جشنواره است.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری ضمن حمایت از تولیدات نمایشی، آماده همکاری با گروه‌های مختلف هنری در جهت ارتقای ظرفیت نمایش به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه است.

وی اضافه کرد: حضور در این جشنواره برای عموم مردم آزاد است و والدین نیز می‌توانند در کنار فرزندان خود از تماشای آثار نمایشی این جشنواره لذت ببرند.

کد خبر 6099491

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد