Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@18:28:35 GMT

صادرات نفت ونزوئلا بازهم ریزش کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۳۰۵

صادرات نفت ونزوئلا بازهم ریزش کرد

صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه به خاطر تحریم شرکتهایی که در فروش نفت به مادورو کمک می‌کردند تا ۴۱۸۸۵۷ بشکه در روز پایین آمد که ۱۳ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشت.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت ونزوئلا در دومین ماه سال جاری میلادی به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه اتاق‌های بازرگانی و افرادی که صادرات نفت این کشور را تسهیل می‌کردند کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت اصلی‌ترین راه درآمد رژیم نیکلاس مادورو است.


صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه تا 418857 بشکه در روز پایین آمد که 13 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشت. آمریکا در اواسط ژانویه شرکت تجارت نفت المنتو متعلق به مالت و شرکت سوئیس اویل در ژنو را به‌خاطر تسهیل تلاش‌های مادورو برای دور زدن تحریم‌ها، در لیست سیاه خود قرار داد.

این دو شرکت به ونزوئلا در فروش نفتی که توسط آمریکا تحریم شده بود کمک می‌کردند. شرکت المنتو در نقض تحریم‌های آمریکا از شرکت ملی نفت ونزوئلا نفت خریداری می‌کرد و آن را در بازار می‌فروخت. شرکت سوئیس اویل هم به شرکت نفت ونزوئلا کمک می‌کرد نفت خود را با افزودنی‌های شیمیایی ترکیب کرده و آن را با عنوانی غیر از نفت ونزوئلا به فروش برساند.

ونزوئلا که یکی از اعضای موسس اوپک است، از دو سال پیش که تحریم‌های آمریکا آغاز شد، به شرکت‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مثل هانگژو انرژی و اریاستون گروپ برای فروش نفت خود متوسل شده است. از زمانی که شرکت نفت ملی چین و شرکت رزنفت روسیه تجارت خود با کاراکاس را متوقف کرده‌اند، مادورو روابط خود با ایران، کشور دیگر تحت تحریم‌های آمریکا را افزایش داده است.

این کشور آمریکای جنوبی همچنین به نفتکش‌هایی وابسته است که فرستنده‌های خود را هنگام نزدیک شدن به بنادر نفتی خاموش می‌کنند تا ردیابی نشوند. بیشتر صادرات نفت ونزوئلا به چین فرستاده می‌شود و برخی محموله ها هم به کوبا می‌روند.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات نفت ونزوئلا تحریم پول نیوز اوپک صادرات نفت ونزوئلا تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در 2 حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که اگر دیوان بین‌المللی کیفری حکم بازداشت احتمالی مقام‌های اسرائیلی را صادر کند، با عواقبش از جانب آمریکا روبه‌رو می‌شود.

«مایکل مک کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که پیش‌نویس این لایحه در دست اقدام است و به آکسیوس گفت که او و سایر قانونگذاران جمهوری خواه با کریم خان، دادستان این دیوان بین‌المللی در تماس هستند.

وی افزود: «می‌خواهیم به او تاکید کنیم که پا گذاشتن در مسیر صدور حکم دستگیری علیه مقام‌های اسرائیلی ایده‌ای واقعا بد است و این روند، روابط آمریکا و دادگاه را مخدوش می‌کند.»

این قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «ما مطمئن نیستیم که آیا حکم بازداشت قریب الوقوع است یا خیر، اما این یک نوع اقدام احتیاطی است که به آنها اطلاع دهیم که اگر چنین حکمی علیه مقام‌های اسرائیلی صادر شود، ما این قانون را آماده اجرا کرده‌ایم.»

مک‌کال همچنین خاطرنشان کرد این لایحه فوریه گذشته ارائه شد تا مقامات دیوان لاهه را که در تحقیقات درباره متحدان ایالات متحده که عضو این دیوان نیستند، مانند اسرائیل، تحریم کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا باید محصولات اسرائیلی را تحریم کنیم؟/حامی قاتلان نباشیم+ فیلم
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت