Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون مدیرکل آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار و اطلاعات به‌طور حتمی تا سال ۱۴۲۰ روند عرضه نیروی کار در استان صعودی خواهد بود و هرساله بر تعداد جمعیت بیکار افزوده می‌شود و سپس این شیب نزولی خواهد شد.

قربانعلی روغنی ۱۳ اسفندماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری در خصوص گزارش تحولات جمعیتی چهارمحال و بختیاری و تاثیر آن بر بازار نیروی کار، اظهار کرد: بیش‌ترین  نرخ رشد جمعیت در استان در سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ رخ داد و نرخ رشد جمعیت به عدد ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ رسید.

معاون مدیرکل آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۷۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دادند، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات به طور حتمی تا سال ۱۴۲۰ روند عرضه نیروی کار در استان صعودی خواهد بود و هرساله بر تعداد جمعیت بیکار افزوده می‌شود و سپس این شیب نزولی خواهد شد.

وی افزود: براساس نتایج طرح نیروی کار در سال‌های اخیر تقریبا ۲۷۰ هزار نفر شاغل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، در صورت نبود فرصت شغلی جدید و بازتوزیع عادلانه فرصت‌های شغلی، نیروهای مازاد در ردیف بیکاران قرار خواهند گرفت.

روغنی با تاکید بر اینکه تغییر ساختار جمعیتی علاوه بر عرضه نیروی کار، تقاضا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد، یادآور شد: افزایش سهم جمعیت سالخورده کمتر از شش درصد در سال ۹۵ به بیش از ۲۰ درصد در سال ۱۴۳۰ می‌رسد و این مسئله نوع مشاغل موردنیاز در جامعه را تغییر می‌دهد.

معاون مدیرکل آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها جمعیت در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال از عدد  ۶۸۹ هزار و ۲۳۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۵۲۳ هزار و ۴۳۴ نفر در سال ۱۴۵۰ خواهد رسید، همچنین جمعیت این گروه سنی در سال ۱۴۲۰ حدود ۷۰۴ هزار و ۵۵۵ نفر پیش‌بینی می‌شود.

نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری ۴۴.۸ درصد است

در ادامه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گذشته متناسب با نیاز بازار کار و سند اشتغال استان نبود، اظهار کرد: باید آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی بازار کار انجام شود تا بتوانیم از این طریق نیروی کار مورد نیاز در استان را تامین کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را متناسب با سند اشتغال چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی کنیم، قطعا این آموزش‌ها اثربخش خواهد بود.

شهریارپور در ادامه با اشاره به ارائه گزارش تحولات جمعیتی چهارمحال و بختیاری و تاثیر آن بر بازار نیروی کار، توضیح داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نرخ بیکاری استان از ۲۰.۲ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۱۵.۳ درصد در سال ۹۸ رسیده، این در حالی است که نرخ مشارکت از ۴۳.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۴۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در گزارش تحولات جمعیتی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در آینده چراغ راه برنامه‌ریزان و مدیران استان باشد.

امسال حدود ۹۲۹۱  نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کرده‌اند

 در ادامه فرخنده کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۱۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در استان وجود دارد، اظهار کرد: مجموعا ۴۸۲ کارگاه فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی وجود دارد و امسال حدود ۹۲۹۱  نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی رسته‌های فرش، شیلات و تولید آبزیان، گردشگری طبیعی- ورزشی و بوم‌گردی، صنایع‌دستی، دام، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، تولید گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای، فناوری اطلاعات، تولید میوه‎‌های هسته‌دار و زعفران‌کار از اولویت‌های آموزشی در چهارمحال و بختیاری است.

کبیری بیان کرد: سازنده کلاه نمدی، نمدمال سنتی، مدیر بوم خانه‌های گردشگری، مسیریابی مناطق گردشگری طبیعی، راهنمای عمومی گردشگری، مدیر اماکن تفریحی و گردشگری، کارآفرینی در گردشگری، کارآفرینی روستایی، مدیر کسب و کار اینترنتی و تهیه و تدوین طرح کسب و کار از جمله رشته‌های پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: ۲۳ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز در سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری جمعیت نیروی کار اشتغال کاهش زاد و ولد سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری عرضه نیروی کار فنی و حرفه ای نیروی کار درصد در سال بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- مسابقات فوتسال جام مطهر در لردگان
- تجلیل از قهرمانان زورخانه‌ای فرخشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری