Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در تولید آثار شیعی و معرفی شخصیت‌های بزرگ به‌ویژه بانوان برجسته در تاریخ اسلام اهتمام دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی امروز در «نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س)» در پژوهشکده علامه طباطبایی اظهار داشت: اصحاب رسانه نقش مهمی در بازتاب رویدادهای مهم دارند و ارزش اتفاقات و فعالیت‌های فرهنگی زمانی مضاعف می‌شود که بازتاب مناسبی در جامعه اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س)، در راستای حکم رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله سعیدی در نشر معارف اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف تولیت، دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه‌هایی است که  علیه ارزش‌ها و مفاهیم اصیل شیعه اتفاق می‌افتد.

آئین کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) در قم برگزار می‌شودپنج‌شنبه آخر سال آرامستان های قم تعطیل هستنددورهمی‌هایی با طعم کرونا از سوی جوانان در تالارهای پذیرایی و رستوران‌های قم

احمدی خاطرنشان کرد: در این راستا تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در تولید آثار شیعی و معرفی شخصیت‌های بزرگ به‌ویژه بانوان برجسته در تاریخ اسلام اهتمام دارد.

‌وی گفت: گردآوری آثار علمی و تاریخی و پژوهشی، مانع از تحریف تاریخ اسلام و تشیع می‌شود و ما دراین‌باره رسالت مهمی داریم.

احمدی عنوان کرد: این کنگره روز چهارشنبه، 20 اسفند در سالن شهید مطهری پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی با همراهی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حرم حضرت معصومه(س) متعلق به یک بانوست و پرداختن به موضوعات در حوزه زنان، نقش بی‌بدیل این حرم را نشان می‌دهد و حرم بهترین مکان برای معرفی شخصیت حضرت آمنه و سایر بانوان بزرگ اسلام است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: این مسیر در پژوهشکده ادامه پیدا می‌کند و آثار دیگری نیز تولید می‌شود همان‌طور که آستان مقدس در تولید آثاری چون شناخت نامه حضرت آمنه و داستان زندگی این بانوی بزرگ و منظومه پیرامون حضرت آمنه و سیمای حضرت در بحارالانوار و اهتمام داشته‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به تأثیر آثار داستانی، آستان مقدس اقدام به تولید آثاری در قالب داستان در خصوص زندگی شخصیت‌های بزرگ اسلامی و شیعی کرده که یکی از آثار در دست اقدام، زندگی نجمه خاتون در قالب داستان است.

احمدی عنوان کرد: با توجه به برگزاری این کنگره در ایام شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم اختتامیه از طریق سیمای نور به شکل مستقیم و عصر همان روز از شبکه‌های قرآن و معارف پخش می‌شود.

انتهای پیام/457‌/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان مقدس حضرت معصومه س معاون فرهنگی تاریخ اسلام تولید آثار حضرت آمنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز در دره شهدای ارومیه و در حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد خبر داد.

بهروز محبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به‌ دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.

وی گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جست‌وجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، محبی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجارهای بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل و ... کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه