Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:28:36 GMT

تعرفه واردات نخ ابریشم ٦ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۶۵۹

تعرفه واردات نخ ابریشم ٦ درصد کاهش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ به ۲۰ درصد و تصویب آن در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی ذینفعان فرش دستباف با معاون اول رئیس‌جمهور که با عنوان نشست شورای راهبری فرش دستباف ایران برگزار شد، اظهار کرد: این کاهش تعرفه گامی مثبت در راستای تسهیل در تامین مواد اولیه مورد نیاز فرش دستباف و تکمیل هر چه بهتر زنجیره ارزش این هنر صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر زنجیره تامین تکمیل شود صادرات نیز ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: در حوزه پوشاک هرجا که زنجیره‌ تامین کامل شد، کارخانه ها نیز با افزایش تولید چند شیفته شدند و واردات قاچاق پوشاک کاهش یافت که هنر صنعت فرش دستباف نیز می‌تواند در این مسیر حرکت کند و جایگاه صادراتی خود را در منطقه ارتقا دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تقویت صنعت فرش را زمینه ساز ایجاد شغل پایدار با کمترین هزینه دانست و گفت: سیاست دولت بر پشتیبانی از این صنعت است که این سیاست با تعامل و هماهنگی اتحادیه ها، تشکل های صنفی و بخش خصوصی دنبال خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی توسط ستاد اقتصادی دولت را گام مهمی در خصوص تسهیل واردات و صادرات دانست و گفت: از زمان تصویب و اجرای مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت بیش از ۸ میلیارد یورو ثبت سفارش انجام شده است که فعالان فرش دستباف نیز بخشی از این ثبت سفارش‌ها را انجام داده اند.

گفتنی است، در این جلسه علاوه بر اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهور»، فرح ناز رافع «رییس مرکز ملی فرش»، محمد امید «معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری» و محمد شریعتمداری «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» نیز حضور داشتند.

فعالان حوزه فرش دستباف در این نشست مهمترین مسایل و دغدغه های خود در حوزه های تولید، صادرات، بیمه، مالیات، تامین مواد اولیه و... را مطرح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نخ ابریشم تعرفه واردات فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت

بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال 1402 توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه‌ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال 1402 در مقایسه با سال 1401 نشان دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال 1402 نسبت به سال 1401 به میزان 264 درصد و بابت گوشت مرغ به میزان 1040 درصد نسبت به سال 1401 دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف