Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@15:54:48 GMT

۴ مصوبه بودجه ای مهم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۸۳۹

۴ مصوبه بودجه ای مهم

 خانه ملت: از ماه‌های آغازین شروع به کار مجلس یازدهم نظارت‌های میدانی در دستور کار رئیس، هیات رئیسه، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت تا درک و بینش شفاف‌تری از وضعیت استان‌ها و مناطق محروم کشور داشته باشند، این بینش و درک صحیح باعث می‌شود تا نمایندگان در جریان تدوین و تهیه قوانین و همچنین بررسی لایحه بودجه، اولویت‌ها و نیازهای هر منطقه را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان خوزستان به عنوان اولین نظارت میدانی وی باعث شد تا مشکلات این استان در زمینه مهار سیلاب‌ها، ایجاد شبکه فاضلاب و تکمیل پروژه‌ 550 هزار هکتاری احصاء و در ردیف‌ها و تبصره‌های بودجه سال آینده گنجانده شوند.

نمایندگان مردم در خانه ملت در جریان بررسی  بند (الف) تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند که تسهیلات خارجی با اولویت طرح‌های آب و فاضلاب و مهار سیلاب‌ها و طرح‌های ریلی کشور و استان خوزستان جذب و تخصیص داده شود که می‌توان این مصوبه را یکی از اثرات نظارت میدانی از خوزستان و مشاهده مشکلات این استان دانست. همچنین مقرر شد از محل انتشار دویست و هفتاد هزار میلیارد تومان اوراق مالی-اسلامی توسط بانک کشاورزی مبلغی به تکمیل پروژه 550 هزار هکتاری استان خوزستان اختصاص داده شود.

نظارت‌های میدانی بر مصوبات بودجه موثر است

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایدگان استان خوزستان در خصوص توجه به مشکلات استان خوزستان در لایحه بودجه 1400 و تاثیرات نظارت میدانی از این استان، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه به شبکه فاضلاب استان خوزستان به عنوان یکی از معضلات این استان توجه ویژه‌ای شد تا از محل جذب تسهیلات خارجی رفع این مشکل استان در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تکمیل فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری استان خوزستان نیز در میان چندین طرح دیگر مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است، عنوان کرد: نظارت‌های میدانی و شناسایی مشکلات از نزدیک تاثیر فراوانی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه داشته است.

روستاهای سیستان و بلوچستان در اولویت گازرسانی

رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین مقصد نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1400 در دستور کار نمایندگان است و با موافقت آنها نام استان سیستان و بلوچستان در کنار مناطق نفت و گاز خیز در اولویت گاز رسانی به شهرها و روستاها قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در یکی از نشست‌های بررسی لایحه بودجه 1400 و در پاسخ به تذکر معین الدین سعیدی عضو مجمع نمانیدگان استان سیستان و بلوچستان در زمینه توجه ویژه به این استان بر سیاست و اولویت مجلس یازدهم برای توسعه استان‌های محروم خصوصا سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

تکمیل نیروگاه بادی میل نادر از محل عوارض ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور و احداث و نوسازی شبکه فاضلاب شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز از جمله مصوبات مجلس یازدهم در لایحه بودجه سال آینده بود که می‌تواند بخش بسیاری از مشکلات مردم را در راستای محرومیت زدایی و بهره‌مندی از امکانات اولیه را برطرف کند.

افزایش  بودجه سیستان و بلوچستان حاصل نظارت میدانی از این استان است

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان ، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی خود از استان سیستان و بلوچستان با حضور در شهرستان‌های مختلف از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند و  قبل و بعد از این نظارت میدانی توسط تیم‌های تخصصی اقدامات کارشناسی انجام شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بودجه استان در لایحه سال 1400رشد 85 تا 90 درصدی داشته است، عنوان کرد: علی رغم محدودیت منابع تمامی نمایندگان مجلس خواستار توسعه مناطق محروم خصوصا استان سیستان و بلوچستان هستند، نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی این افزایش بودجه استان و توجه ویژه نمایندگان به این استان را به همراه داشته است.

با وجود نظارت‌های میدانی و شناسایی چالش‌ها و ظرفیت‌ها نمایندگان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیر بررسی بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400 تمام تلاش خود را در راستای کاهش محرومیت‌ها می‌کنند و امیدوارند دولت با تحقق درآمدها و صرف آن در ردیف‌های تعیین شده این گام بلند مجلس را تکمیل کند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بودجه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود