Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شما بزرگان همواره در برهه های مختلف تاریخی کنار مردم بودید، گفت: در حال حاضر هم دچار یک بحران تاریخی شده ایم که در یکی دو قرن گذشته بی سابقه است. هیچ پاندومی به اندازه کرونا در بین مردم ایجاد وحشت و استیصال نکرده است و برای بازگشت به شرایط عادی و کمک به مردم همراهی شما را می طلبیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکر الله سلمان زاده امشب در نشست هم اندیشی با حضور مشایخ و سران عشایر آبادان اظهار کرد: دوران سختی را سپری می کنیم. از مرگ و یا زندگی مردم حرف می زنم. دقیقا این وضعیت شبیه دوران جنگ یا شاید هم بدتر از آن باشد. در زمان جنگ دشمن بعثی آن سوی رودخانه بود و ما این سو اما اکنون دشمن(کرونا ویروس) وارد خانه های ما شده است و مشخص نیست کسی که از کنار ما عبور می کند ناقل بیماری است یا نه.

او با بیان اینکه ممکن است یک شخصی ورزشکار و قوی باشد و بیماری بر او تاثیر جدی نگذارد اما با ورود به خانه و انتقال ویروس به بزرگ ترها که طبعا ضعیف تر هستند موجب تهدید سلامت آنها شود، گفت: امروز شما را دعوت کردیم تا در مسیر مبارزه با کرونا به ما کمک کنید و از نقطه نظرات شما استفاده کنیم همان طور که در طول تاریخ به داد مردم رسیدید حالا هم نیاز به حمایت و همراهی شما داریم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شما بزرگان همواره در برهه های مختلف تاریخی کنار مردم بودید، افزود: در حال حاضر هم دچار یک بحران تاریخی شده ایم که در یکی دو قرن گذشته بی سابقه است. هیچ پاندومی به اندازه کرونا در بین مردم ایجاد وحشت و استیصال نکرده است و برای بازگشت به شرایط عادی و کمک به مردم همراهی شما را می طلبیم.

سلمان زاده با بیان اینکه کشور پیشرفته ایی و مدعی ایی مثل آمریکا سردمدار مرگ کرونایی جهان است، بیان کرد: یکی از بهترین نظام های سلامت را کشور انگلیس دارد اما در بدتر وضعیت ناشی از کرونا ویروس قرار دارد. اما ما به دلیل اینکه شما و مردم در کنارمان هستید، و لطف خدا هم شامل حالمان شده، خوشبختانه به آن مرحله که کشورهای مدعی درگیر آن شده اند، نرسیده ایم و با تداوم حمایت های مردمی و شما به مرحل حاد هم نخواهیم رسید.

رییس ستاد مقابله با کرونای جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه نیازمند همراهی شما شیوخ و بزرگان و معتمدین هستیم، اضافه کرد: بین خودتان یک ستاد کرونا تشکیل دهید و اعضای آن را مشخص کنید و هر کس وظیفه ایی را بر عهده بگیرد و مردم را راهنمایی کنید و کمک بدهید. ما در شرایط بسیار سختی هستیم و به من حق بدهید که باید از سلامت مردم دفاع کنم و در بیمارستان شرایط نیروی انسانی و امکاناتی را فراهم کنم که به بهترین شکل بیماران را مداوا کنیم. همکاران من در حوزه بهداشت بیمار یابی کنند و تست بگیرند و غربالگری کنند و شما بقیه کارها را بر عهده بگیرید.

او با بیان اینکه بیشترین حمایت ها را سپاه و جمعیت هلال احمر با ما داشته اند، تصریح کرد: برخی گفته اند چرا خانه بهداشت ماسک و الکل توزیع نمی کند و یا بهورز خانه بهداشت تزریقات انجام نمی دهد. باید بگویم طرح شهید سلیمانی که توسط دوستان ما در سپاه در حال انجام است و به حق طرح جامع و خوبی است به همین منظور در حال اجراست و از خانواده های کم برخوردار که نمی توانند برای خود ماسک و الکل تهیه کنند، حمایت می کند. همچنین بهورزی که د رخانه بهداشت است طبق دستورالعمل باید عمل کند و بهورز باید فقط واکس تزریق کند و به مادر و نوزاد کمک کند و حق تزریقات ندارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در راهنمایی و ارشاد مردم به ما کمک کنید، افزود: سخت ترین کار در حوزه سلامت، تغییر رفتار در مردم است که امیدواریم با کمک و همراهی شما بتوانیم ب این مهم در این شرایط دست یابیم.

سلمان زاده تصریح کرد: انتظار داریم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند تابع دستورالعمل های ستاد کرونا هستم، شما هم در کنار ما کمک کنید بتوانیم در بین مردم بیشتر عمل به پروتکل های بهداشتی و مصوبه های ستاد کرونا را شاهد باشیم خصوصا در اجرای طرح شهید سلیمانی که به قطع می گویم راهکار اصلی مبارزه و قطع زنجیره کرونا است زیرا در این طرح نظارت، پیگیری و حمایت در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان در پایان بیان کرد: کمک کنید در این مقطع زمانی همچون قبل که دشمنان را شکست دادیم، اینبار نیز این دشمن را شکست دهیم و این ویروس منحوس را از پای در آوریم.

لازم به ذکر است که این نشست با مشارکت سپاه و دانشکده علوم پزشکی آبادان به میزبانی معاونت بهداشت این دانشکده به منظور ترویج دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا برگزار شد.

در این نشست جمعی از مشایخ و سران عشایر آبادان، سرهنگ عساکره مشاور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، علی خدادادی مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان، سرگرد هجریان جانشین فرمانده سپاه آبادان، آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان و جمعی از مسوولین حوزه سلامت حضور داشتند.

در پایان این نشست مدعوین بیانیه 6 بندی این نشست که شامل موارد و مصوبه های ستاد کرونا بود، را امضا کردند.

 

 

 

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و کمک مستمر نیروهای سپاه در مبارزه و نبرد با ویروس کرونا و همکاری هلال احمر در این زمینه، اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی را راهکار اصلی مبارزه با بیماری کرونا ویروس برشمرد و تاکید کرد: در این طرح، تمامی موارد اعم از رهگیری، رصد و پیگیری بیماران و حمایت از خانواده ها مبتلایان به کرونا لحاظ شده که به خوبی از سوی نیروهای سپاه با همراهی برخی نهادها از جمله هلال احمر در حال اجرا و انجام است.

سلمان زاده از شیوخ و سران عشایر آبادان خواست تا همانند دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در کنار کادر درمان و مردم قرار گیرند و اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس همگی در کنار یکدیگر با دشمن بعثی مبارزه و آن را به زانو درآوردیم این بار نیز شیوخ و سران عشایر نیز باید به کمک ما بیایند و دست در دست یکدیگر با این ویروس منحوس مبارزه و از این وضعیت سخت به خوبی عبور کنیم.

وی بر لزوم و ضرورت تغییر رفتار مردم در بحث رعایت اصول بهداشتی در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: شما شیوخ و سران عشایر به عنوان بازوان اجرایی ما به کنار مردم بیایید و در جهت ارشاد و راهنمایی مردم و تهیه و تامین ماسک، الکل و توزیع آنها در میان خانواده های کم بضاعت و یا بی بضاعت یاری رسان باشید، باید بکوشیم تا با تاسی از مقام معطم رهبری که فرمودند پشتیبان ستاد کرونا هستند و تصمیمات و دستورالعمل های آنان اجرا می کنم، ما نیز با اجرای مصوبات ستاد کرونا به ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی به بهبود شرایط سخت کنونی کمک کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاریخ حوزه سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان تغییر رفتار کرونا ویروس طرح شهید سلیمانی پاندومی دانشکده علوم پزشکی آبادان طرح شهید سلیمانی ستاد کرونا سران عشایر کرونا ویروس همراهی شما سلمان زاده هلال احمر کمک کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد