Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس امشب ۱۳ اسفندماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی موضوع وام مسکن و ازدواج تا شفافیت معافیت‌های مالیاتی در سال ۱۴۰۰ پرداختند.

حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که برای اصلاح ساختار بودجه نیاز داریم این است که پایگاه‌های اطلاعاتی منسجمی را ایجاد کنیم گفت: اصل ماجرا متناسب‌سازی حقوق‌ها بوده و این موضوع به مرور به سمت همسان سازی تغییر ادبیات یافته است واقعیت امر این است که ما برای اینکه بدانیم چه میزان منبع احتیاج داریم یکی از همکاران بنده که در این حوزه مجرب هستند، مسئول کمیته حقوق و دستمزد شد، آقای مصری جلسات متعددی را پیرامون موضوع برگزار کردند و افزایش‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه دولت همواره در تولید گرانتر، پرهزینه‌تر و بی کیفیت‌تر عمل می‌کند افزود: اگر به دنبال اصلاح ساختار بودجه هستیم باید به این سمت برویم که بتوانیم با منابع کمتری که در اختیار دولت در حوزه تملک دارایی وجود دارد کار بیشتری را انجام دهیم.

حسینی اظهار کرد: الان مسئله‌ای که وجود دارد این است که ما از منابع عمومی استفاده می‌کنیم، پس باید به سمتی برویم که بتوانیم از طریق بازار سرمایه این کار را انجام دهیم، خیلی از پروژه‌ها سود آور هستند لذا پروژه‌های آزادراهی را بخش غیردولتی محاسبه می‌کند، نباید نگران این موضوع باشیم که وقتی عوارض را وضع می‌کنیم فشار ایجاد می‌شود.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی شامل نیروگاه‌ها می‌شود افزود: تا چه زمانی می‌خواهیم با این روش، کار کنیم، باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم، چگونه شده که بار مالی پروژه‌های عمرانی از روی دوش دولت‌ها برداشته شده و پروژه‌های عمرانی شتاب گرفته است، سال‌هاست که درگیر واژگانی مانند تملک دارایی هستیم، این تملک دارایی باید به سمت مشارکت در دارایی سرمایه پیش برود لذا باید انگاره‌ها را اصلاح کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از مسائل اساسی که ما داریم این است که پروژه‌های عمرانی، شیوه تامین مالی آن‌ها ابتر است و شیوه تامین مالی آن‌ها خیلی طول می‌کشد و خیلی گران تمام می‌شود و عملاً بهره‌وری در اقتصاد پایین می‌آید این شیوه باعث می‌شود تا بازدهی این‌ها از محل کاهش هزینه‌ها افزایش پیدا کند.

حسینی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب یکسری انگاره‌های قدیمی را اصلاح نکردیم گفت: حتی در قانون اساسی تامین کالا‌های اساسی با دولت است، تجربه ما در سال‌های اخیر نشان می‌دهد هرمیزان که حرکت کردیم آن جا‌هایی که تولید را به بخش غیردولتی سپردیم به مراتب موفق‌تر بودیم.

او اظهار کرد: در همه حوزه‌ها ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، آنجایی که کالای عمومی و خدمات زیربنایی را دولت تولید می‌کند، آن را گرانتر، پرهزینه‌تر و با کیفیت بالاتر تولید می‌کند، کار دولت تأمین زیربنا هاست.

حسینی عنوان کرد: قانون اصل ۴۴ را داریم، در قانون اصل ۴۴ صراحت دارد که اگر جایی دولت قیمت تکلیفی وضع کرد و این قیمت منجر به ضرر و زیان شد، باید یارانه آن پیش‌بینی شود، عوض این که بخش قابل توجهی از درآمد عمومی دولت را صرف تعدیل پروژه‌های عمران کنیم، بسیاری از پروژه‌ها حرکت چندانی ندارند، ولی تعدیل می‌دهیم، اگر به دنبال اصلاح ساختار هستیم باید این مدل‌ها را در تامین مالی و اجرای پروژه‌ها بیاوریم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه در نظام حقوق و دستمزد بهره‌وری و پاداش بهره وری باید محفوظ باشد ادامه داد: در نظام مالیاتی بحث توزیع عادلانه درآمد و ثروت را داریم، ما نظام پلکانی مالیات را اعمال کردیم، رفته‌رفته در کمیسیون و در صحن همگرایی در حال پیش آمدن است، تعدادی از دوستان با انگیزه‌های عدالت طلبانه حتی به دنبال این هستند که فاصله بین حقوق‌های بالا و پایین را به صورت مطلق کاهش بدهند لذا برای اینکه این کار انجام شود بایستی حقوق‌های پایین با شتاب بیشتری افزایش پیدا کند و حقوق‌های بالا فریز شوند.

او خاطرنشان کرد: به جای اینکه به دنبال کاهش فاصله مطلق باشیم به دنبال کاهش فاصله‌ای نسبی باشیم، درست است که گفتیم ۲۵ درصد افزایش، ولی برای حقوق‌های بالا سقف در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه حقوق تا ۴ میلیون تومان در ماه را از مالیات معاف کرده ایم افزود:برای ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات تعلق می‌گیرد تا از این منظر پشتیبانی لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: برای پاداش پایان خدمت قبلاً سقف نداشتم و الان به ۷ برابر حداقل دستمزد محدود شده است و این موضوع یکی از مواردی است که می‌تواند تفاوت‌ها را کم کند، اما یکی از بحث‌هایی که مورد توجه مجلس است این موضوع است که پرداخت ها، وضعیت پاداش‌ها و مجموعه پرداخت‌هایی که به مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها تعلق می‌گیرد باید کاملاً شفاف باشد.

حسینی افزود: از خردادماه ۱۴۰۰ تخصیص اعتبار حقوق کارکنان صرفاً بر اساس پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) صورت می‌گیرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه 1400 حقوق بازنشستگان دستمزد کارگران عضو کمیسیون تلفیق پروژه های عمرانی تامین مالی پروژه ها حقوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ایمن‌سازی جاده‌‌ها، رفع نقاط پر خطر جاده‌ای و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد گفت: در طرح‌های راهسازی دشتستان ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، ابراهیم رضایی صبح امروز در بررسی طرح‌های راهداری در محورهای مختلف دشتستان با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم جاده ایمن در محورهای مواصلاتی دشتستان است اظهار داشت: ایمن‌سازی جاده بخش ارم و بوشکان در شهرستان دشتستان یکی از مطالبات مهم مردم است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در اجرایی شدن طرح‌های راهسازی در محورهای دشتستان خواستار تسریع در تکمیل محور تنگ ارم به نمازگاه، سعدآباد به وحدتیه و ساخت پل درودگاه در محور دشتستان شد.

حجم اعتبارات راهداری استان بوشهر چند برابر شد

محمدهادی رستمیان نیز با اشاره به اینکه تکمیل طرح نیمه‌تمام گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام به ویژه عملیات راهسازی از اولویت‌های استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اقدامات مهمی در عرصه تکمیل طرح‌های عمرانی انجام شده است افزود: افتتاح طرح‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف از جمله جاده‌ای در برنامه هفته دولت و دهه فجر امسال قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر را از اولویت‌های بخش عمرانی دانست و بیان کرد: حجم اعتبارات راهداری در دولت سیزدهم چند برابر شده و با حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، در زمینه تسریع پروژه‌های راهداری تلاش خواهد شد.

500 میلیارد تومان پروژه در راه‌های دشتستان فعال است

عبدالکریم اخترشناس هم با بیان اینکه راه‌های استان در دولت سیزدهم به کارگاه سازندگی مبدل شده، گفت: در دشتستان افزون بر  500 میلیارد تومان پروژه راهداری در محورهای مواصلاتی مختلف جاده‌ای و روستایی فعال است.

وی با اشاره به ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی در دشتستان خاطرنشان کرد: اکنون 12 پروژه در زمینه‌های تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و رفع نقاط پر خطر در محور‌های مواصلاتی اصلی و روستایی دشتستان در دست اجراست. تعریض و بهسازی محور تنگ ارم به نمازگاه، سعدآباد به وحدتیه، احداث پل بزرگ درودگاه و تعمیرات ابنیه راه‌ها از شاخص‌ترین پروژه‌های دشتستان دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح طرح‌های راهداری دشتستان در هفته دولت و دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های راهداری دشتستان تا هفته دولت و باقیمانده آن تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

اخترشناس، ارتقای ایمنی و بهبود راه‌های مواصلاتی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در ایمن‌سازی جاده‌ها در محورهای مختلف جاده‌ای از جمله روستایی اقدامات مهمی شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست