Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره برنامه‌ریزی برای تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات، اظهار کرد: وضعیت شرکت دخانیات همیشه مورد سوال و پرسش مردم است.

وی با اعلام اینکه کشت توتون یکی از محصولات کشاورزی اشتغالزا در کشور بوده و تولیدات کشاورزان فعال در این حوزه نیازمندی‌های کشور را تامین می‌کرد،گفت: به دلیل عدم استفاده از توانمندی‌های داخلی واردات محصولات دخانی رشد پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات هفته گذشته توسط یکی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و با رای نمایندگان مجلس مصوب شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مورد تخلفی هم در روند فعالیت این مجموعه به شما اعلام شده است، بیان کرد: از ظرفیت داخل کشور برای تامین و تولید مصرف سیگار با توجه به قابلیت‌های که وجود دارد استفاده نشده است.

زارعی ادامه داد: یکی از دغدغه ما این است که کشاورزان فعال در این عرصه کشت توتون را رها کرده و برای تامین و تولید سیگار مجبور به پرداخت ارز شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موارد تخلفی هم وجود دارد که نیاز به رسیدگی باشد،گفت: بله ـ مهم‌ترین موضوع عدم استفاده از ظرفیت داخلی کشور برای تامین سیگار بوده و ۸۰ درصد نیازمندی‌های تامین توتون کشور وارداتی است.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌توانستیم مشوق‌های برای توتون کاران اعمال کنیم.

وی با اعلام اینکه موضوع رانت هم در بررسی‌های تحقیق و تفحص مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: شرکت‌های خارجی در زمینه تامین توتون و تولید سیگار وارد کار کردیم و تجربه ثابت کرده که هر جا شرکت‌های خارجی ورود پیدا کرده‌اند ممکن است رانت‌های ایجاد شده باشد.

زارعی ادامه داد: همین که انبارهای کشور پر از توتون بوده و از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود، طرح واردات این محصول و تقلیل ۱۰ هزار کارگر به ۵ هزار نفر موضوعات جدی است که قرار است در تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: علت حضور شرکت‌های خارجی در تامین توتون و تولید سیگار قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به فعالیت شرکت دخانیات در مازندران، گفت: از ظرفیت این مجموعه به صورت مناسب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، انبارهای شرکت‌ها ما پر از توتون بوده می‌توانیم افزایش تولید داشته باشیم اما به گونه‌ای عمل شده که فرصت ایجاد اشتغال کشور از دست رفته است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر خوب شرکت دخانیات تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است