Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال صابری نژاد، مدیرمسئول انتشارات آریترین در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مافیای کاغذ گفت: مافیای کاغذ در افزایش قیمت آن تاثیر می‌گذارد. علت این امر به نبود نظارت دولت روی میزان عرضه و تقاضا باز می‌گردد. فضای تعیین قیمت کاغذ را بازگذاشتند؛ از این رو دلال‌های بازار قیمت آن را تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلال‌ها هم بیشتر به دنبال سودجویی هستند.

بیشتربخوانید

مافیا در بازار آزاد کاغذ جولان می‌دهند

وی افزود: دلال‌های بازار کاغذ صدمات شدیدی به صنعت نشر زدند. در دو سه سال اخیر قیمت کاغذ از بندی ۹۰ هزار تومان به ۶۰۰ تا ۶۲۰ هزار تومان رسیده است. برای این امر بهانه‌هایی از جمله وارد نکردن کاغذ توسط دولت به کشور می‌آورند؛ درحالی که در یک سال اخیر صنعت نشر با حداقل توانش فعالیت کرد. برای همین میزان مصرف کاغذ بالا نبود.

مدیرمسئول انتشارات آریترین ادامه داد: دو شوک به بازار کاغذ در یک سال اخیر وارد شد که تحت تاثیر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و طرح تابستانه کتاب قرار داشت. دلالان بازار کاغذ به محض اینکه احساس می‌کنند، میزان تولید کتاب در کشور تغییری کرده، قیمتش را افزایش می‌دهند.

صابری نژاد بیان کرد: واردکنندگان کاغذ افراد خاص و مشخصی هستند. مهمتر از واردات کاغذ، نظارت روی بازار کاغذ است. نظارت‌ها در این زمینه بسیار ضعیف است. درحالی که کاغذ با ارز دولتی به کشور وارد می‌شود، با قیمت دلار آزاد در بازار کاغذ توزیع می‌شود. متاسفانه ضعف در زمینه نظارت بر قیمت کاغذ باعث شده است شاهد دلال بازی در این عرصه باشیم.

وی اظهار کرد: توزیع کاغذ دربین ناشران متوازن نیست. در ایامی از سال مانند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب این مسئله دیده می‌شود. باید در زمینه میزان عرضه و تقاضا نظارت باشد. مسئله مهمتر این است. یک عده خاص قیمت کاغذ را در بازار آزاد تعیین می‌کنند و به کاغذ با عنوان یک کالای تجاری می‌نگرند و دنبال سوددهی هستند. این مسئله در تمام کالا‌ها وجود دارد، اما در بحث کاغذ شدیدتر است؛ چون جزء اقلام اقلام خوراکی نیست و روی آن کمتر نظارت می‌شود. از سوی دیگر کاغذ در پایتخت توزیع می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات آریترین ادامه داد: توزیع کاغذ با زمان تولید کتاب تناسبی ندارد. این مسئله غیراستاندارد است. برای همین دلال فعالیت در زمینه کاغذ برایشان سودآوری دارد و به کارشان در این زمینه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دلال بازی مافیای کاغذ بازار کاغذ قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، با توجه به درج و برگزاری جلسات معارفه چندین نماد در روزهای پایانی سال گذشته تاکنون عرضه اولیه ای در سال جدید انجام نگرفته است و دلیل این موضوع هم این بود که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد تا اینکه امروز محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و مدیران عامل بورس و فرابورس بیان کرد که به محض اینکه شرایط بازار مهیا و ارزش معاملات معقول باشد، عرضه اولیه ها از سر گرفته می شود, همچنین معصومی خانقاه در گفتگو با نبض بورس اظهار نمودند : احتمال بازگشت عرصه اولیه ها از اردیبهشت یا نهایت اوایل خرداد وجود دارد . ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izu

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟