Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@07:05:31 GMT

بارگذاری ۲۸میلیارد محتوای آموزشی در شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۴۶۲۸

بارگذاری ۲۸میلیارد محتوای آموزشی در شبکه شاد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، پیشرفت و توسعه را دغدغه‌ مشترک همه جوامع و انسان‌ها دانست و اظهار کرد: تحول و توسعه مطالبه همه جوامع است، اقدامات لازم در راستای تحقق توسعه برنامه ریزی شده که برای رسیدن به آن همواره تلاش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش افزود: کشور ما با وجود اعمال تحریم‌های مختلف و  فشارهای سنگین استکبار جهانی توانسته روی پای خود بایستد و در مسیر تحقق توسعه و تحول گام بردارد.

وی با بیان اینکه یادگیری و آموزش بنیان و اساس توسعه است، گفت: شخصیت انسان در پرتو یادگیری متمدن می‌شود و تجلی و قوام می‌یابد زیرا آموزش و یادگیری بزرگترین فرصت برای تغییر، تحول و ساختن آینده‌ای بهتر است.

حاجی میرزایی با اشاره به بهره‌گیری از منابع نفت، گاز و پتروشیمی در جهت تحقق پیشرفت و تحول، گفت: بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌کوشند تا عرصه‌هایی برای رشد و تحول انسان ایجاد کنند اما آموزش و پرورش خود انسان را متحول کرده و منشا همه تحولات را مدیریت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با شیوع کرونا نظام یادگیری در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت، تصریح کرد: آموزش و پرورش ایران با تلاش و همت انسان‌های غیور و فرهیخته در دوران کرونا تداوم یافت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد معلمان در تمام دنیا نخستین بار با آموزش مجازی آشنا شدند، گفت: با شیوع کرونا مدارس تعطیل شد که در ابتدا برای تداوم آموزش به سراغ استفاده از ظرفیت تلویزیون برای برگزاری کلاس‌ها رفتیم و سپس شبکه آموزشی شاد را طراحی و اجرا کردیم. شبکه آموزشی شاد امروز تبدیل به بزرگترین عرصه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور شده و بیش از ۲۸ میلیارد محتوای آموزشی در این شبکه بین معلمان، دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی مبادله و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار می‌شود به عبارتی شبکه شاد مصداق بارزی از تحقق دولت الکترونیک است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد توانست دانش‌آموز را از دیگر نرم افزارهای خارجی و محیط‌های ناامن جدا کند، ادامه داد: هدف این است که هیچ دانش‌آموزی از آموزش دور نماند و معلمان، مدیران و دیگر فعالان عرصه آموزشی نیز در این دوران بسیار مراقبت کردند تا دانش‌آموزان از آموزش فاصله نگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محرومیت از اینترنت و ابزار هوشمند به‌ منزله محرومیت از آموزش نیست و همواره تاکید داریم که نگذاریم هیچ دانش‌آموزی از آموزش دور بماند و این مساله همواره دغدغه‌ ما بوده است، خاطرنشان کرد: تعاملات شبکه‌ای متعدد جریان آموزش و پرورش را استمرار بخشیده و ما توانستیم روی پای خود بایستیم و ویروس کرونا به عنوان تهدید بزرگ جهانی را به فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش خیران مدرسه‌ساز در گیلان اضافه کرد: طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت مردم در مدرسه‌سازی و حمایت خیران در حال اجرا است، گیلان هم یکی از استان‌هایی بوده که بیشترین استقبال را در این زمینه داشته و از مردم غیور گیلان نیز تشکر می‌کنم.

حاجی میرزایی با اشاره به اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) در مدارس، گفت: در قالب اجرای این طرح توده بدنی ۱۳ میلیون دانش‌آموز بررسی و اندازه‌گیری شد، به آنها خدمات مشاوره‌ای ارائه کردیم تا بتوانیم وزن دانش‌آموزان را متعادل کنیم.

پربیننده ترین ضرورت ایجاد تسهیلات بیشتر برای فرهنگیان فرصت جدید برای استخدام در آموزش و پرورش آزمون جدید برای استخدام معلمان برگزار می‌شود بادیگاردهای عجیب احمدی نژاد +عکس اسامی کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش معلمان آموزش و پرورش برجام آموزش و پرورش حاجی میرزایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می کنیم این عدد به ۵۰‌ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبودها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است