Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه جمع‌بندی سفر راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس با حضور کمال علی‌پور نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه و جلال ایری نماینده مردم غرب استان گلستان و دیگر مدیران ارشد استانی اظهار کرد: سازمان بنادر بر اساس مطالعات صورت گرفته این سازمان در خصوص ایجاد بندر سبز خزری اقدام خواهد کرد و روند این پروژه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مطالبه ما ایجاد بندر در گلستان است و با توجه به شرایط دو استان دیگر شمالی این استان بهترین موقعیت ایجاد بندر چوب در شمال کشور را دارد.

*حق‌شناس: ایجاد و یا احیای بندر در گلستان کاملا توجیه دارد/ یک سوم خلیج گرگان خشک شد

استاندار گلستان یادآور شد: وادرات چوب با پوست در استان‌های گیلان و مازندران ممنوع است و با توجه به ممنوعیت برداشت از جنگل‌ها و فاصله سواحل گلستان از جنگل‌ها، ظرفیت این استان برای ایجاد بندر چوب منحصر به فرد است و همچنین مرز بین‌المللی، فرودگاه، مسیر ریلی ترانزیتی، وجود قریب به یکهزار واحد مرغداری که نیازمند دان هستند نشان می‌دهد ایجاد و یا احیای بندر در گلستان کاملا توجیه دارد.

حق‌شناس ادامه داد: یک سوم وسعت ۴۰ هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده است و باید سازمان بنادر دستگاه لایروب جهت لایروبی کانال‌های چاپاقلی، خزینی و آشوراده اختصاص دهد تا در اسرع وقت این اقدام صورت گیرد، تا شاهد پدیده ریزگرد در این منطقه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد عالی تالاب‌ها به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور مقرر شد ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق دستگاه‌های متولی جهت علاج بخشی و نجات خلیج گرگان اختصاص یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد بندر در گلستان ضروری است و حیف است استانی با دارا بود بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل فاقد بندر باشد.

راستاد: ایجاد بندر در گلستان موجب تقویت سرمایه‌گذاری می‌شود

همچنین راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر تصریح کرد: ایجاد بندر در گلستان موجب افزایش دسترسی‌های گلستان می‌شود و همچنین زمینه سرمایه‌گذاری در این استان را ارتقا می‌دهد.

لازم به ذکر است مدیرعامل سازمان بنادر و رییس کمیسیون عمران مجلس با همراهی استاندار گلستان از ساحل بندر ترکمن، بندرگز، بندر خواجه‌نفس و محل احداث بندر سبز خزری بازدید کردند.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان وزیر راه و شهرسازی گرگان ایجاد بندر در گلستان سازمان بنادر خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان