Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:34:12 GMT

اشتباه پزشک، مرگ دردناک کودک را رقم زد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۰۷۳

اشتباه پزشک، مرگ دردناک کودک را رقم زد

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اشتباه پزشک ولزی، منجر به مرگ یک دختر ۷ ساله اهل این کشور شد. «ایزابلا باتیسکومب» اهل کاردیف ولز، در حالی به علت ایجاد لخته خونی در قلبش جان خود را از دست داد که پزشک معالج بیماری وی را انگل معده تشخیص داده بود.

این در حالی بود که دو هفته پیش از مرگ، علائم بیماری در این دختر پدیدار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان والدین ایزابلا به همراه دخترشان به یک پزشک عمومی مراجعه، اما پزشک به آن‌ها اعلام کرد که این دختر از انگل معده رنج می‌برد. این پزشک برای بهبود حال ایزابلا، کالپول (نوعی شربت مسکن) تجویز کرد. اما با وخیم شدن وضعیت جسمانی ایزابلا، والدین او «جِنین» ۴۰ ساله و «استیون باتیسکومب» ۴۹ ساله فرزند خود را در بیمارستان بستری کردند.

بیشتر بخوانید

بلایی عجیب که بر اثر اشتباه پزشکان سر کودکان آمد! +عکس

سرانجام این کودک شاد و سرزنده در تاریخ ۱۲ فوریه جانش را در بیمارستان از دست داد. روز جمعه، جنین مادر این کودک در این باره گفت: «دخترم سخت مریض شد و ما فکر می‌کردیم دچار انگل معده شده است. او را نزد پزشک بردیم. پزشک به ما گفت دختر شما دچار انگل معده شده و برای او کالپول و پاراستامول (نوعی استامینوفن) تجویز کرد.»

بنا به گفته مادر قربانی حال دختر آن‌ها روز به روز وخیم‌تر شد و آن‌ها پس از مشورت با چند پزشک دیگر ایزابلا را به بیمارستان منتقل کردند. پزشکان پس از انجام آزمایشات متوجه شدند این کودک دچار عفونت سینه شده است. در حالی در ابتدا پزشکان پاسخ خوبی از درمان این کودک دریافت کرده بودند، اما سرانجام این کودک به علت مشکل تنفسی شدید و ایست قلبی جانش را از دست داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتباه پزشکی مرگ دردناک انگل معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • لحظه دردناک مواجهه مادر با پیکر فرزندش در غزه | ببینید
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران