Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@00:49:53 GMT

چرا موی طبیعی نمی‌تواند آبی باشد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۰۸۰

مو و پوست به دلیل داشتن دو نوع ملانین، تنها قادر است دو رنگ را تعیین کند.   خبرگزاری میزان _ آنا به نقل از ساینس فوکوس نوشت: رنگ موی انسان توسط دو نوع ملانین تعیین می‌شود، این رنگدانه‌ها رنگ پوست را نیز مشخص می‌کنند. این دو نوع ملانین تنها یک رنگ دارند، به همین دلیل رنگ موی انسان به طور طبیعی آبی یا سبز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این ملانین‌ها «یوملانین» نام دارد و رنگ آن قهوه‌ای مشکی است. ملانین دیگر «فمئوملانین» نام دارد و زرد مایل به قرمز است.   سطح فمئوملانین در افراد دارای رنگ موی قرمز و بلوند، بسیار بالاست. پاسخ این سوال که چرا تنها دو نوع  ملانین در بدن انسان وجود دارد، مشخص نیست. برخی بر این باورند که این دو نوع رنگدانه به دلیل بهبود توانایی انسان  برای استتار در محیط اطرافشان تکامل یافته‌اند که میلیون‌ها سال پیش امری حیاتی برای اجتناب از شکارچیان در صحرای آفریقا به شمار می‌رفته است. بیشتر بخوانید: هرآنچه که درباره رشد موهایتان نمی دانید! /آیا می‌توان رشد مو را سریعتر کرد؟! انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: رنگ مو پوست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رنگ مو پوست دو نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اولین نتیجه و اثر سیگار بر روی پوست صورت، ایجاد چین و چروک‌های عمودی در اطراف دهان است. اگرچه با افزایش سن فرار از این چین و چروک‌ها ممکن نیست. اما سیگار باعث به جلو افتادن آن‌ها می‌شود. چین و چروک‌های پنجه کلاغی که در اطراف چشم پدیدار می‌شوند، متداول‌تر هستند. این چروک‌ها برای افراد سیگاری زودتر از سایر افرادی ایجاد می‌شوند.

 آسیب به کلاژن و الاستین عامل اصلی پیری زودرس پوست است. اولین تاثیر سیگار روی پوست هم با این نشانه ظاهر می‌شود. مصرف دخانیات باعث انقباض عروق می‌شود. در نتیجه مانع از رسیدن جریان خون و اکسیژن کافی به سلول‌های پوست می‌شود. همین عامل پیری زودرس را به دنبال دارد.

پوست صورت باید نرم و لطیف باشد. همینطور پوست دستان شما هم باید به همین صورت دیده شوند. یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازو‌ها و سینه دیده می‌شود. همچنین به دلیل سیگار کشیدن خاصیت ارتجاعی پوست هم کم کم از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست