Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس عبدی در سرمقاله روزنامه اعتماد نوشت:  آقای دکتر احمد زیدآبادی یادداشت کوتاهی با عنوان «دانشگاه مریلند و اشتیاق کیهان!» نوشته‌اند و از جزئیات نتایج یک نظرسنجی به نام این دانشگاه آمریکایی در تیتر و متن کیهان تعجب کرده‌اند که چگونه ممکن است 73 درصد مردم از مصوبه مجلس با عنوان «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» حمایت کرده باشند؟ به درستی توضیح داده‌اند که اگر 73 درصد مردم حمایت می‌کنند، حتماً باید صددرصد مردم از چنین مصوبه‌ای اطلاع داشته باشند که طبعاً چنین چیزی غیر ممکن است. در پایان یادداشت نیز خواسته‌اند که اگر ممکن باشد درباره این موضوع بنده نیز مطلبی را قلمی کنم.
وی می‌افزاید: میزان اطلاع مردم از مصوبات دولت یا مجلس بعید است که در شرایط عادی حتی به 20 تا 25 درصد هم برسد، مگر در موضوعاتی که به نحوی با زندگی روزمره مردم مربوط شود و بازتاب گسترده‌ای پیدا کنند.
جالب این که عبدی در ادامه می‌نویسد: البته بنده نظرسنجی این دانشگاه آمریکایی!! را نخوانده‌ام و اطلاعی ندارم که جزئیات آن چیست؟(!)ولی روشن است که نتایجش به نحو منتشر شده با واقعیت تطابق ندارد. علت نخواندن این گونه نظرسنجی‌ها نیز فقدان اعتماد و اعتبار به مراکز تولید کننده آن است. اگر این نظرسنجی را عوامل دانشگاه آمریکایی در ایران انجام می‌دهند که به طور قطع و براساس رویه‌های امنیتی جاری، همه آنان به سرعت راهی  دادگاه و زندان خواهند شد. بنابراین حتما مقامات امنیتی اطلاع دارند که چنین نیست. استفاده از عنوان دانشگاه آمریکایی برای این است که نتایج اعلام شده معتبر و باورپذیر شوند.
عبدی در عین حال نوشت: جامعه ایران دچار ویروس «نظرسنجی زدگی» شده است به همین علت برخی گمان می‌کنند با دستکاری در اعداد و ارقام می‌توان واقعیت را نیز شکل داد، در حالی که واقعیت تابع اعدادسازی نیست. واقعیت مسیر خود را می‌رود. این رقم‌سازی‌ها موجب خودفریبی می‌شود.
اگر توصیه مرا درباره نظرسنجی‌ها بخواهید، خیلی صریح می‌گویم، در درجه اول وقت خود را با مطالعه هر متنی که به عنوان نظرسنجی به دستتان می‌رسد تلف نکنید!
نکته قابل تأمل درباره عبدی این است که وی خود در حوزه نظرسنجی‌سازی خبره است و به همین دلیل، سایر نظرسنجی‌کنندگان را نیز هم کیش خود می‌پندارد! اما نکته جالب توجه این است که وی در برخی نوشته‌های خود به نظرسنجی‌های هم طیفان خود استناد می‌کند؛ بی‌آن که اعتبار آنها را زیر سؤال ببرد، حال آن که مشخص است آن نظرسنجی‌های متعلق به مراکز وابسته طیف ائتلافی اعتدال و اصلاحات، سوگیری دارند.
یادآور می‌شود طبق نظرسنجی دانشگاه مریلند که ظاهراً امثال عبدی و زیدآبادی را اذیت کرده: 84 درصد مردم ایران از آمریکا بدشان می‌آید، 70 درصد معتقدند آمریکا در پی جلوگیری از رسیدن محصولات بشردوستانه است، 69 درصد می‌گویند قبل از بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات نباید با آمریکا مذاکره کرد، 60 درصد معتقدند آمریکا در صورت بازگشت به برجام به تعهدات خود عمل نخواهد کرد، 78 درصد معتقدند تحریم‌ها تأثیرمنفی به اقتصاد داشته، 58 درصد علت نابسامانی را سوء مدیریت می‌دانند و 38 درصد تحریم‌ها را علت اصلی می‌دانند، و 85 درصد عملکرد سیستم درمانی ایران در بحران کرونا را بسیار خوب یا تا حدی خوب ارزیابی کرده‌اند. ضمناً 73 درصد از «قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها» حمایت کرده‌اند که اتفاقی طبیعی است.
این نظرسنجی توسط دانشگاه مریلند آمریکا و مؤسسه کانادایی «ایران پل» انجام شده است.

منبع: کیهان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد دانشگاه آمریکایی نظرسنجی ها درصد مردم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری «عمون» اردن، «محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!