Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:33:09 GMT

متروی قم روی ریل تولید داخل

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۶۱۶۳

متروی قم روی ریل تولید داخل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم ،منصور درویشی،مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر اهمیت در نظر داشتن استاندارد‌ها در استفاده از تولیدات داخلی اظهار کرد: تأکید ما در استفاده از تولیدات داخلی درنظر داشتن رعایت آیین‌نامه‌ها و استاندار‌های بین‌المللی است.

او افزود: طبق قرارداد‌های اولیه برای برخی از تجهیزات سازنده خارجی پیش‌بینی‌شده بود و در ادامه با توجه به توانمندی‌های داخلی با وجود تحریم‌ها به تولیدکننده ایرانی روی آوردیم و همان استاندارد‌های بین‌المللی و معتبر و حتی بالاتر را مطالبه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی با اشاره به این که تولیدکنندگان ایرانی تجهیزات قطار شهری فرآیند تست و بازرسی را حتی سخت‌گیرانه‌تر از کشور‌های خارجی طی کرده‌اند، تأکید کرد: تا پایان سال ۶ کراس آوری که برای مسیر قطار شهری قم نیاز داریم تحویل گرفته می‌شود و ساخت سوزن‌ها هم پیگیری خواهد شد.

او بابیان این که پابند مورد استفاده در پروژه نیز خارجی پیش‌بینی‌شده بود که در جهت حمایت از تولید داخل این قطعات هم از تولیدکنندگان توانمند ایرانی تأمین‌شده است، تأکید کرد: پابند‌های موردنیاز متروی قم توسط شرکت پیکو در چارچوب استاندارد‌های معتبر و باکیفیت‌تر از چیزی که پیش‌بینی‌شده بود در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این شرکت سابقه تولید پابند برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و متروی اصفهان را داشته است، اما در متروی قم برای اولین بار توانستیم کل پابند‌های موردنیاز را توسط یک شرکت داخلی تأمین کنیم.

درویشی تأکید کرد: این پابند‌ها چه در آزمایشگاه مستقر در کارخانه پیکو و چه در آزمایشگاه‌های دانشگاه شریف و رازی و آزمایشگاه‌های معتبری که تائیدیه سازمان ملی استاندارد را دارند، بررسی شده و مجوز‌های لازم را اخذ کرده است. 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متروی قم قطار شهری تولید ملی قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ