Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:20:05 GMT

اینجا انرژی‌ها مثبت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۶۲۵۸

اینجا انرژی‌ها مثبت می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی در راستای اجرای فرایند دولت الکترونیک و توجه به خواست مددجویان و افراد خدمت گیرنده از بهزیستی اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی کرده و در واقع بهزیستی‌های کوچک را به داخل محلات برده است.

علی عرب نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراکز  مثبت زندگی برای سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده است که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آنها برده و چرخه خدمات رسانی و مددکاری پرونده مددجویان را الکترونیکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

عرب نژاد، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۳۷ مرکز مثبت زندگی با  واگذاری ۱۴هزار و ۷۷۵ پرونده(خانوار) برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی آماده سازی شده است که همزمان با سراسر کشور افتتاح شد که سهم عمده‌ای در خدمات رسانی بهینه به افراد خدمت گیرنده از بهزیستی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: حرکت به سمت دولت الکترونیک و بهره گیری از فعالیت‌های غیرحضوری یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار در این حوزه بوده است.

وی اظهار کرد: بهزیستی تلاش می‌کند شاخص‌های تعیین شده جهت بهبود فرایند فعالیت‌ها را در بخش عمومی و اختصاصی به درستی و کامل انجام دهد.

بروزرسانی فعالیت‌ها با شیوع کرونا

عرب نژاد ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب فراهم آمدن شرایط خاص شد که افزایش، کاهش و یا تغییرات اساسی در برخی فعالیت‌ها را به دنبال داشته است لذا خدمات ارائه شده باید به تبع آن بروز رسانی شود.

وی یادآور شد: اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزارو ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد مستمری بگیر بوده و ۵۹ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی مثبت زندگی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند