Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه تحریف جنگ سبب زدودن ارزش‌ها می‌شود، گفت: تعریف از دفاع مقدس سبب افزایش بصیرت مردم می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری در نشست منطقه‌ای مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: این مجموعه با فضای معنوی که دارد، فضای دوران دفاع مقدس را به مشام این جامعه می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در رابطه با حفظ آثار دفاع مقدس، مقام معظم رهبری در سخنان اخیرش جمع‌بندی کاملی برای وظایف این مجموعه نسبت به نظام و انقلاب و آینده نظام بیان کرده است، افزود: مقام معظم رهبری نکته مهمی را در فرمایشات خود داشتند و آن این است که اگر امروز جنگ را خوب روایت نکنیم، فردا جنگ و دفاع تحریف می‌شود و وقتی تحریف شد ارزش‌ها کنار زده می‌شود و گمراهی و انحراف اتفاق می‌افتد.

تسخیری با اشاره به اینکه این مجموعه با حضور رزمندگانی که آن دوران را درک کردند و آثار جنگ هنوز در بدن‌ آنان است و این افتحار را دارند که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند اگر نتواند به موقع اقدام کند، آن خطرات را باید حس کنیم، گفت: کارهای خوبی در این راستا در استان مازندران و گیلان انجام شده است ولی با این وجود جای کار بسیار دارد.

دستاوردهای دفاع مقدس تمام شدنی نیست/ لزوم ایجاد دفاتر بنیاد حفظ آثار در شهرستان‌هاهنرواره حبیب دفاع مقدس در اردبیل با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد‌برگزاری سه رخداد علمی ادبی دفاع مقدس در اسفندماه

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهنمیر، اضافه کرد: در این مجموعه یک فرد رزمنده با همت بالا کارهای قشنگی را انجام داد و عکسها را طوری با مصادیق روایتگری دفاع مقدس انجام می‌دهد که انگار در جبهه هستی و اینگونه تعریف لذت‌بخش است.

تسخیری با بیان اینکه تعریف از دفاع مقدس معرفت را به دنبال دارد، افزود: هرگاه تحریف صورت بگیرد انحراف صورت می‌گیرد و این فرصت امروز است و باید کنارش جوانان پرورش پیدا کنند و روایتگران روایتگری کنند و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از فرصت و موقعیتی که بوجود آمد باید استفاده کرد، افزود: پیوند دادن دفاع مقدس و دفاع از حرم امروز یکی از ضروریات است و خیلی‌ها اگر نتوانستند دفاع مقدس را زیر سوال ببرند ولی در خصوص دفاع از حرم بسیار تاختند، از مسئولین کشور گرفته تا عوام جامعه و علتش این است که تحریف‌ها صورت گرفت و بصیرت و معرفت نبود.  روی این موضوع باید با برنامه ورود پیدا کرد  و ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در سطح شهرستانها بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه دیدن آثار شهدا و فعالیت خالضانه خادمین شهدا لذت بخش است؛ خادمینی که با شهدا انس پیدا کردند و حاضرند با هزینه‌های شخصی یاد شهدا را در مکان‌های این چنینی زنده کنند بر ضرورت ایجاد نمایشگاه‌ها بویژه در مناطق حساس شهرهای توریستی و تفریحی و پر تردد تاکید کرد.

 تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند اعتبار  

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 50 میلیارد تومان برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هزینه کردیم، گفت: برای تکمیل آن نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.

وی، هدف برگزاری جلسه را انتقال تجارب عنوان کرد و گفت: ایجاد دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس و پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس از ابتکارات این استان است.

ملکی با اشاره به اینکه تاکنون چندین همایش با حضور مسئولان دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس در شهرهای استان برگزار کردیم، گفت: همچنین در بحث پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها اتفاقات خوبی رخ داد و در صدد راه اندازی آن در همه شهرهای استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را با 17 ابنیه و ساختمان در بهمن 96 افتتاح کردیم و با بودجه ملی، استانی و کمک خیرین در حال ساخت است، ادامه داد: تاکنون نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه کردیم و برای تکمیل آن با توجه به تورم سالانه نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

ملکی با اشاره به اتمام ساخت پروژه‌هایی مانند مسجد فاطمه الزهرا (س)، اروند، بهداری و حسینیه وداع تصریح کرد: بحث تامین محتوای پروژه‌ها مهم است و در این راستا کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/‌681/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس مازندران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج در نشست خبری  شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۷۶۰ برنامه در سطح بسیج و ۱۴۱ برنامه در سطح سپاه طی هفته عقیدتی و سیاسی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی ادامه داد: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تجلیل از هادیان سیاسی و مربیان حلقه‌های صالحین، برپایی حلقات صالحین، برگزاری مسابقه نقاشی و خطاطی در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری و سایر شهدا اهم برنامه‌ها است.

وی، بصیرت دهی به جامعه را از عمده برنامه های سپاه و بسیج در هفته عقیدتی، سیاسی اعلام کرد و گفت: امروزه جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه است. 

حجت الاسلام فیاضی، اظهار کرد: جامعه ای موفق است که اهل بصیرت باشند و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب، مردم به واسطه بصیرت و آگاهی ایجاد شده، در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال داشتند. 

وی تشریح ثمرات و موفقیتهای انقلاب اسلامی را از مصادق جهاد تبیین دانست و گفت: وعده صادق تجلی و مایه تبلور انقلاب اسلامی بود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، تاکید کرد: ایران، آرمانی ترین کشور در دفاع از دین و استقلال در دنیا است لذا تبیین دستاوردها و موفقیتهای نظام در دستور کار قرار گیرد. 

از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج نام‌گذاری شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ