Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری ۳۲۸ بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و ۹۲ بیمار جدید در بخش های مراقبت ویژه در ۲۴ ساعت گذشته در تهران خبر داد.
 
به گفته وی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان تهران  ۲۰۵۵ بیمار با تشخیص کرونا بستری هستند که ۷۹۲ نفر آنان تحت  مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
زالی با اشاره به مراجعه ۶۰۰۰ بیمار سرپایی به بخش‌های بهداشتی و درمانی در شبانه روز گذشته گفت:گرچه شاخص‌های مختلف نسبت هفته گذشته تغییر چندانی نداشته اما شرایط همچنان باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.
 
 وی با اشاره به تغییرات گروه سنی بیماران خاطرنشان کرد: نسبت به هفته قبل شاهد افزایش مراجعه بیماران زیر ۲۵ سال و بالای ۷۰ سال هستیم. از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۴۱ درصد از موارد فوتی مربوط به گروه های سنی بالای ۶۰ سال بوده است که ۸۱ درصد آنان مبتلا به بیماری های زمینه‌ای نظیر دیابت، بیماری های قلبی، چاقی و وزن بالا  بودند.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با توجه به افزایش ترددهای درون شهری و حضور مردم در کالبد شهر تهران و استفاده از حمل و نقل عمومی به همشهریان توصیه کرد: همشهریان به ویژه گروه‌های پرخطر و بالای ۶۵ سال از حضور در مکان های پرازدحام که فاصله گذاری اجتماعی مخدوش است اجتناب کنند و در صورت اجبار حتما از دو ماسک یا یک ماسک و شیلد استفاده کنند.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ویروس جهش یافته را مهمترین چالش تهران و سایر استان‌ها برشمرد که دارای قدرت سرایت پذیری و مرگ و میر بالاتری برخوردار است و افراد جوانتر را گرفتار می‌کند. علایم بالینی متفاوتی را ایجاد می کند و فاصله بروز علایم تا فاز التهابی بیماری خیلی کوتاهتر است.
 
وی با اشاره به تغییر وضعیت و رنگ برخی از شهرهای استان تهران در هفته جاری، بر لزوم بازنگری در رنگ بندی شهرها با توجه به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط شهروندان، تعداد کل بیماران بستری، نرخ رشد موارد تست مثبت pcr، رشد میزان مراجعان سرپایی تاکید کرد.
 
زالی یادآور شد: اگر این شاخص‌ها در رنگ بندی شهرها مورد توجه قرار گیرد طبیعتا با یک آمایش جدید می‌توان در رابطه با کرونا در تهران اظهار نظر کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین مطالعات، خاطرنشان کرد: افراد برای پیشگیری از کرونا همچنان باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی،  شست و شوی دست ها، ضدعفونی کردن سطوح، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به عنوان یک استراتژی مهم مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»