Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حسین طلوعیان رئیس سازمان صمت گلستان در سمینار و وبینار آشنایی با بازار‌های ایران و ازبکستان که با حضور جمعی از مسئولین و فعالان اقتصادی و بازرگانی استان گلستان  با جمعی از مسئولین و فعالان اقتصادی استان‌های منتخب کشور ازبکستان برگزار شد، گفت: تحولات مختلف بوجود آمده اخیر اعم از تغییرات سیاسی، اقتصادی و اثرات ناشی از بیماری کرونا توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسایه به ویژه همسایگان شمالی کشور مان را به یکی از اولویت‌های مهم بر مبنای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور از جمله اقتصاد مقاومتی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلوعیان گفت: نگاهی گذرا به برنامه‌های اقتصادی دولت ازبکستان و انطباق آن با برنامه‌های توسعه‌ای کشورمان بالاخص برنامه جهش و رونق تولید بیانگر دیدگاه‌های مشترک در برنامه ریزی‌های توسعه‌ای دو کشور است.


به گفته طلوعیان، برنامه فعال سازی کارخانجات برای کسب درآمد‌های اضافی، احیای فرصت‌های شغلی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، انجام اصلاحات بانکی در زمینه ادغام بانک‌ها و نرخ بهره‌ها، توسعه سرمایه گذاری، سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات و تامین ارز، تکمیل زنجیره کامل تولید از مواد اولیه و خام و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و توسعه صنایع کوچک و گسترش صنایع‌های تک و دانش بنیان از اهم برنامه‌های دولت  ازبکستان برای توسعه و ثبات اقتصادی این کشور است. 

او ادامه داد: در حال حاضر روابط تجاری و بازرگانی در کشور، محدود به برخی مواد و محصولات کشاورزی و شیمیایی بوده و در سال‌های اخیر توجه به تجارت منطقه‌ای و تقویت مبادلات اقتصادی با همسایگان یکی از اولویت‌های برنامه جهش تولید است،  محدودیت‌های موجود تجاری بویژه در زمینه انتقال ارز را می‌توان با جایگرین کردن روش‌هایی برای تقویت مبادلات اقتصادی بهبود بخشید.


رئیس سازمان صمت گلستان افزود: تهاتر کالا، تقویت بازارچه‌های مرزی، تقویت تبادلات دو طرف با پول‌های ملی، تشکیل میز‌های کشوری و کالایی و سایر موارد و اعمال تعرفه‌های توجیهی می‌تواند روز‌های بهتری در فعالیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فی مابین دو کشور را فراهم آورده و طرفین را در تحقق اهداف اقتصادی کشور‌های متبوع خود یاری کند. 

 

انتهای پیام/ق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازبکستان روابط تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی