Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:51:06 GMT

سپری شدن دومین روز بدون فوتی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۷۶۷۱

سپری شدن دومین روز بدون فوتی در لرستان

ایسنا/لرستان دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سپری شدن یک روز بدون فوتی در استان خبر داد.

مریم کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز دوازدهم اسفندماه ۲۲۵ هزار و ۲۱ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۲۳ هزار و ۸۸۶ نمونه تست جواب داده شده که ۶۸ هزار و ۱۶۹ نمونه تست مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد تست جواب داده شده ۱۵۵ هزار و ۷۱۷ مورد منفی بوده است.

کوشکی یادآور شد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس ۱۳۵۰ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به افزایش محسوس موارد ابتلا در استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راه پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است.

وی با تاکید بر اینکه کرونای انگلیسی پشت دروازه‌های لرستان قرار دارد، تصریح  کرد: برای جلوگیری از تشدید کرونا ویروس از هرگونه تجمع، ترددهای غیرضروری اجتناب و حتما در محیط‌های مسقف از تهویه مناسب فضا استفاده شود و این مهمترین راه پیشگیری از بیماری است.

معاون بهداشتی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: شهروندان لرستانی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی برای انجام نمونه‌گیری به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

کوشکی اضافه کرد: میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستانهای استان ۱۸۴ نفر گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار روزهای یازدهم و دوازدهم  اسفندماه ۲۰۰ مورد تست مثبت جدید بدون فوتی گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی همه باهم علیه کرونا کروناویروس تعداد مبتلایان همه با همه علیه کرونا همه با هم کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ستادمبارزه با کرونا ایسنا لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن