Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:42:59 GMT

آغاز اکتشاف سیستماتیک در کشور / ثبت دریاچه گهر

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۰۰۲

آغاز اکتشاف سیستماتیک در کشور / ثبت دریاچه گهر

معاون وزیر صمت از آغاز اکتشاف سیستماتیک سال آینده در کشور خبر داد.

علیرضا شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ژئوپارک‌ها اظهار کرد: سازمان زمین شناسی در گذشته فعالیت‌های خیلی خوبی را در سطح ملی و در لرستان انجام داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه ثبت جهانی پارک قشم را داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در تمام استان‌های کشور که چنین پتانسلی وجود دارد فعالیت‌ها را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت از شناسایی بیش از ۳۰ منطقه در کشور خبر داد و با بیان اینکه در چندین منطقه در حال فعالیت هستیم که امید می رود به زودی بتوانیم آن‌ها را ثبت کنیم، بیان کرد: البته ثبت جهانی ژئوپارک‎ها کار سختی است ولیکن با وجود پتانسیل‎های زیادی که در کشور می‎توان در ایران ثبت شود.

شهیدی عنوان کرد: باتوجه به جاذبه‎های طبیعی، تاریخی و پدیده‎‌های منحصر به فرد زمین شناسی در لرستان امیدواریم با ثبت دریاچه گهر کار را شروع کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: سازمان زمین شناسی در بحث اکتشاف، شناسایی و پی‌جویی را برعهده دارد و اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: در قسمت‎هایی از معادن لرستان که قابلیت را داشته باشد این اکتشافات سیستماتیک را انجام خواهیم داد.

شهیدی یادآور شد: لرستان با توجه به اینکه در یک منطقه خاص زمین شناسی قرار دارد همواره تحت تاثیر مخاطرات طبیعی زمین شناختی است بطوریکه دو سال گذشته شاهد سیل، فرو نشست زمین، زلزله، گردو غبار و ... بودیم.

وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی بصورت ملی در حال مطالعات زمین شناسی است و بصورت منطقه‌ای کارشناسان ما در لرستان فعالیت دارند تا اطلاعات را به روزرسانی کنند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات این مطالعات استانی و بخشی ملی است که تامین می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون وزیر صمت زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی

به گزارش ورزش‌سه، اتفاقات و حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شده که مسئولان عالی رتبه ورزش و فوتبال کشور خیلی زود دست به کار شوند و در همین راستا قرار است اولین کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار شود.
امیرمهدی علوی،مدیر روابط عمومی فدراسیون در این خصوص اینطور توضیح داده است: «نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال،نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن،به زودی با حضور دستگاههای ذیربط،مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.»
وی افزود:«بدیهی است،با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی،تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت  مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید