Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، از تدوین بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر استان در قالب زنان شهید، جانباز، آزاده و رزمنده و مادران و همسران شهدا و بانوان نخبه و کارآفرین و فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خبر داد.

زهرا یعقوب نژاد در یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» که در سالن اجتماعات بانک ملی استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور به ویژه ۳۷ زن شهیده، ۶۶ زن جانباز و سه زن آزاده گیلانی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تعبیر «لشکر فرشتگان» را برای زنان ایثارگر به کار بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کلام رهبر انقلاب زنان شهید و ایثارگر ما تعریف جدیدی از زن را به غرب و شرق عالم ارائه کردند، افزود: زنان رزمنده از جان خود در راه اسلام گذشتند و تاریخ ساز شدند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به نقش برجسته زنان در عرصه های مختلف از تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز نیز شاهد نقش آفرینی زنان در عرصه دفاع از حریم سلامت هستیم و کادر بهداشت و درمان زیباترین صحنه های ایثار را خلق کردند و اوج کمال انسانی را به نمایش گذاشتند.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه زنان همواره با شور و شعور و انتخاب آگاهانه قدم در میدان های دفاع از انقلاب گذاشتند، گفت: زنان ایثارگر ما با سرمایه ایمان به خدا و اعتقاد به آرمان های نظام اسلامی برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب تلاش کردند.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به ایثارگری ها و فداکاری ها و از جان گذشتگی های زنان، خاطرنشان کرد: یادواره «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» فرصتی برای سخن گفتن از زنانی است که نقش مستقیم در تظاهرات انقلابی و جبهه هشت سال دفاع مقدس داشتند و شهید شدند.

مدیرکل امور بانوان گیلان، ۳۷ زن شهیده، ۶۶ زن جانباز و سه زن آزاده گیلانی را گواهی بر تاریخ پرافتخار این مرز و بوم دانست و افزود: متاسفانه هنوز این زنان قهرمان را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی نکرده ایم.

یعقوب نژاد، از برگزاری یادواره های شهرستانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده خبر داد و تصریح کرد: همزمان با یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» از سرود این همایش و کتاب «ریحانه های آسمانی» رونمایی کردیم.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای زن گیلانی ساخته می شود، گفت: نامگذاری معابر و اماکن و میادین و مدارس به نام شهدای زن یکی از ویژه برنامه های ماست. همچنین کاشت نهال را به نام و یاد شهدای زن گیلانی خواهیم داشت.

مدیرکل امور بانوان گیلان، از تدوین بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر استان در قالب زنان شهید، جانباز، آزاده و رزمنده و مادران و همسران شهدا و بانوان نخبه و کارآفرین و فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خبر داد و یادآور شد: در طول تاریخ انقلاب زنان در کنار مردان همواره حضور موثر داشته اند، اما زنان شهید با خدا معامله کردند و باید نسل جوان را با قهرمانان واقعی زندگی خودشان آشنا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنان شهیده طرح لشگر فرشتگان زنان ایثارگر امور بانوان زنان شهید شهدای زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی_ هنری، قرآنی شهید آوینی با تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره گفت: امیدوارم در سومین دوره این جشنواره جشنی باشکوه‌تر داشته باشیم تا بتوانیم خادمی برای ایثار و شهادت و نماد‌های آن یعنی شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: از همان قدم اول که قرار شد خادمان همه دانشجویان در سازمان امور دانشجویان باشیم تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در خدمت دانشجویان شاهد و ایثارگر هم باشیم بنابراین از همان ابتدا اقدامات متعددی را آغاز کردیم و بنا را براین گذاشتیم تا در بستر ایثار و شهادت مبلغ خوبی‌ها و نیکی‌ها و البته رویداد‌های ویژه‌ای باشیم که جشنواره شهید آوینی، شهید سلیمانی و ضیافت ایثار از جمله آنها است.

داداش پور ادامه داد: کلیه این اقدامات در راستای اهداف و ماموریت‌های است که پدران ما و پدران شما برای ما گذاشته‌اند، زیرا عاقبت بخیری در انجام این امور است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که از سوی اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، طرح ملی مهارت افزایی و توانمند سازی فکری، فرهنگی، معرفتی، اقتصادی، دانشجویان شاهد و ایثارگر است که به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه این جشنواره با نام شهید آوینی آغاز به کار کرده است؛ ادامه داد: شهید آوینی راوی ایثار وشهادت بوده است و از همه می‌خواهم که زندگی نامه ایشان را مطالعه کنند.

داداش پور اظهار کرد: امیدوارم خط مبارزه و شهادت نصیب ما شود و بتوانیم همچون گذشتگان از این طریق خدمتی به انقلاب اسلامی کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان