Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی در حاشیه اجرای طرح "نهال هم عهدی با شهدا " در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: کاشت درخت یکی از سنت های نیکو و اقدامات موثر است که علاوه بر اینکه از توصیه های دینی و فرهنگی می باشد در ابعاد گوناگون می تواند بسیار آثار و برکات زیادی برای مردم و جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه به برکت فرهنگ دینی و انقلابی کاشت نهال به یاد شهدا از چندین سال گذشته در حال انجام است که می تواند در راستای گرامیداشت یاد شهدا و زنده نگه داشتن نام بزرگ مردان ایران زمین و افتخار آفرینان بسیار موثر باشد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: از سال گذشته نهضت درختکاری با یاد و نیت شهدا به برکت برگزاری کنگره شهدای استان شروع شد که در طی چندین مرحله در سطح استان ۶۲۰۰ نهال کاشته شد و همه دستگاه ها و گروه های مردمی برای انجام این اقدام نیکو پای کار آمدند.

کریمی ادامه داد: در سال گذشته به خوبی شاهد استقبال بی نظیر مردم از نهضت درختکاری به یاد شهدا بودیم که حتی برخی از خانواده ها در خانه ها، باغ ها و زمین های کشاورزی خود این اقدام را انجام دادند که همه اینها به برکت فرهنگ دینی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی برنامه ها و اقدامات خوبی در حوزه ها و عرصه های مختلف انجام و عملیاتی شد که امروز در آستانه هفته درختکاری کاشت نهضت نهالکاری در دستور کار ستاد گرامیداشت چهل سالگی قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از طرح های در این راستا طرح "نهال هم عهدی با شهدا" است که به مناسبت روز درختکاری و در قالب برنامه های ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اجرا شد.

کریمی اظهار کرد: این طرح به طور متمرکز در سطح استان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی و در ادامه نهضت کاشت نهال توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام می شود.

وی افزود: در اراک با توجه به وجود موزه دفاع مقدس ۴۰ نهال در این مرکز فرهنگی با حضور خانواده معظم شهدا، استاندار محترم مرکزی و مسئولین به شکل محدود برگزار شد که در سایر شهرستان ها مکان هایی پیش بینی شده و این طرح انجام می شوند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: خوشبختانه در راستای نهضت درختکاری تاکنون گروه های جهادی و مردمی زیادی در سطح استان اعلام آمادگی کرده اند که فعالیت های درختکاری خود را با نام و نیت شهدا انجام می دهند که عمده فعالیت آنها در مناطق روستایی و کم برخوردار بود و این اقدام اگر به یک فرهنگ قالب تبدیل شود قطعا آثار و برکات بسیار فراوانی خواهد داشت.

کریمی تاکید کرد: امروز برای شناساندن فرهنگ دفاع مقدس و معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر به نسل جوان و نوجوان نیازمند ابتکار عمل هستیم که باید از همه ظرفیت ها برای فعال سازی استعدادها به کارگیری کنیم و کاشت نهال به نام و نیت شهدا قطعا اقدامی همراه با ابتکار عمل است که فواید بسیار زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا استان مرکزی اراک دفاع مقدس استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای ویژبرنامه «زیر چتر اصفهان» به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «زیر چتر اصفهان» در این منطقه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با محوریت امامزاده ابراهیم محله سودان از سوم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ویژه‌برنامه، نقل اصفهان، ورزشی پهلوانی و تئاتر در تاریخ هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت اختتامیه و معرفی آثار برگزیده انجام می‌شود، افزود: نمایشگاه صنایع دستی اصفهان به دست بانوان هنرمند منطقه، برپایی غرفه کودک و بازی‌های شاد کودکانه، پخش نماهنگ اصفهان و منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اصفهان است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت این هفته و به‌منظور برجسته کردن یاد و خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، همچنین ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی در این هفته از چند تن خانواده معزز شهدا و جانبازان منطقه دیدار به عمل خواهد آمد، چراکه معتقدیم دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان در مدیران شهری می‌شود.

کد خبر 747208

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود