Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:59:30 GMT

سیاست‌های واردات و صادرات ما هماهنگ عمل نمی‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۵۴۸

سیاست‌های واردات و صادرات ما هماهنگ عمل نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که پیش از ظهر پنج‌شنبه برگزار شد اظهار کرد: در تمام دنیا مدیریت منابع به‌ویژه در کشور ما که با تحریم جدی مواجه است یک اصل اساسی محسوب می‌شود و لازم است مسئله منابع ارزشی دقیق کنترل شود تا سرمایه‌گزاری حاصل از ارز سودآور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین با اشاره به سیاست‌گذاری استان برای صدور مجوز کسب‌وکارهای اشباع شده اذعان کرد: مسئله تولید در سطح کشوری بررسی می‌شود و اگر این محدودیت‌ها در خصوص سرمایه‌گزاری اعمال نشود مدیریت منابع با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: کشور در بحث سرمایه‌گذاری و تولید نیاز بازار و منطقه را به صورت عام بررسی و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند.

جمالی‌پور تصریح کرد: مصوبات دولت، مدیریت و پرداخت تسهیلات به مشاغل اشباع شده با شرایط کشور و منافع عام انجام می‌شود.

استاندار قزوین گفت: اگرچه مدیریت منابع در جامعه به عهده دولت است اما اگر سرمایه گذاری در کمیته‌های مربوط تصویب شود ما نیز تمام تلاش خود را برای اجرای صحیح فرآیند و جلوگیری از ایجاد چالش‌های موجود انجام می‌دهیم.

این مسئول ابراز کرد: طی تجارب سنوات گذشته شاهد تجمع سرمایه‌گذاری متعدد در برخی نقاط بودیم که نتایج این ازدیاد سرمایه‌گزاری به چالش‌های بسیاری منتهی شد.

وی با اشاره به بخش صادرات و واردات گفت: متأسفانه ما هنوز موفق نشدیم سیاست‌های لازم را در بخش صادرات و واردات هماهنگ کنیم و در این بخش به شدت نیازمند ایجاد یکپارچگی و احیا وزارت بازرگانی برای حل مسائل هستیم.

این مسئول با اشاره به تأثیر آموزش‌های مهارتی در فرایند توسعه عنوان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز و یک اصل اساسی برای توانمندسازی کشور است.

وی کاهش تصدی‌گری و برداشتن موانع در زمان معین را یک عنصر اساسی دانست و عنوان کرد: مدیریت زمان مهمترین عنصر برای توسعه کشور است و توجه به این اصل اساسی می‌تواند وضعیت کشور را در مسیر صحیح قرار دهد.

جمالی‌پور ادامه داد: مهم‌ترین عنصر توسعه انسان و مهم‌ترین عامل توسعه زمان است اگر زمان در الویت اجرا امور قرار نگیرد خطر بزرگی نظام را چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی گفت: حرکت، رفتار و کارکرد ما از دیگر عوامل مهم در توسعه است چرا که توسعه نشأت گرفته از افکار و باور ماست و اگر اعتقاد و باور ما صحیح نباشد ما هرگز شاهد تغییرات بزرگ در بخش توسعه نخواهیم بود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه توسعه شعار نیست و باور است ما باید تلاش کنیم تا طی یک‌سال گذشته افکار خود را بررسی و ارزیابی کرده و در صورت بروز مشکل سریعاً برای برطرف‌کردن آن اقدام کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کشور ایران دارای منابع و موهبت‌های طبیعی بسیاری است که ما تاکنون به طور کامل و جامع قدر دان این موهبت‌ها نبوده‌ایم و زمانی می‌توانیم قدردان این ظرفیت‌ها و موهبت‌ها باشیم که بتوانیم از نیرو انسانی به خوبی استفاده کنیم و باور خود را در مسیر درست قرار دهیم‌.

کد خبر 5161701

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین استاندارقزوین صادرات کالا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان شیراز زلزله لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی اردبیل شهرستان کرج انتخابات 1400 مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان یکی از راهبردی‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه صنایع بزرگ نفت و فولاد کشور و نخستین تولیدکننده لوله‌های فولادی در غرب آسیا، در نخستین حضور فعال و پویای خود در ششمین نمایشگاه اکسپو، گام بلندی برای رقابت جدی در بازار‌های کشور‌های همسایه برداشت.

شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید لوله‌های فولادی انتقال نفت و گاز در خاورمیانه برای یافتن بازار‌های جدید و ترسیم یک افق صادراتی روشن، در نخستین حضور فعال خود در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران "اکسپو" بازار‌های هدف در کشور‌های حوزه خلیج فارس و همسایگان شرقی و غربی را نشانه گرفته است.

مدیران شرکت لوله‌سازی اهواز در این نمایشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ منطقه خاورمیانه، با بازرگانان و مدیران شرکت‌های بزرگ از عراق، ارمنستان، روسیه، افغانستان، عمان و قطر وارد مذاکره شدند و در سه روز نخست نمایشگاه، شرکت لوله‌سازی اهواز قدم‌های نخستین خود به منظور یافتن بازار‌های جدید با محوریت کشور‌های همسایه را استوار و محکم برداشت.

همچنین در چارچوب مذاکرات مشترک بین شرکت لوله‌سازی اهواز با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قطر، ایران و عمان و ایران و افغانستان، راه‌های همکاری‌های مشترک برای حضور در بازار‌های هدف ارائه و برنامه‌ریزی‌های مدون انجام شد.

شرکت لوله‌سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۷۹۰ هزار تن انواع لوله‌های فولادی و چهار میلیون متر مربع پوشش (لوله) از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های لوله در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران" اکسپو" امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود