Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:59:23 GMT

حفاظت از عرصه‌های طبیعی و توسعه جنگل‌ها ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۲۷۶

حفاظت از عرصه‌های طبیعی و توسعه جنگل‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در مراسم نمادین غرس نهال که به‌مناسبت هفته منابع طبیعی در سنندج ، اظهار کرد: شرایط جغرافیایی و منابع آب و خاک مناسب استان کردستان زمینه‌های لازم برای توسعه جنگل‌کاری را فراهم کرده است.

وی افزود: توسعه جنگل‌کاری در استان علاوه بر تقویت پوشش فضای سبز در ارتقای سطح معیشت و اقتصاد مردم استان و توسعه صنایع چوب نیز تأثیرگذار خواهد بود و از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه جنگل‌کاری استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بیان اینکه جنگل‌کاری و درخت‌کاری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، ادامه داد: برای گسترش بیشتر درخت‌کاری از اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم از منابع ملی نیز اعتباراتی را برای این منظور دریافت کنیم.

مرادنیا یادآور شد: حفظ خاک و توسعه فضای سبز بسیار ارزشمند بوده و از این رو عرصه‌های منابع طبیعی هم باید حفظ شود و هم توسعه یابد تا نسل‌های آینده از آن بتوانند بهره مند شوند.

وی بیان کرد: مردم در این زمینه باید مشارکت داشته باشند و منابع طبیعی نیز طی سال‌های اخیر کارهای بزرگی در این راستا انجام داده است که بدون شک در آینده به خوبی نمایان خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در چند سال گذشته گام‌های بلندی در حفظ منابع طبیعی و افزایش درخت‌کاری برداشته شده است، گفت: همزمان با هفته درخت‌کاری امسال در 500 هکتار از اراضی روستای آرندان نهال‌کاری صورت گرفته و در ماه‌های گذشته نیز 350 هکتار دیگر از اراضی اطراف سنندج نهال‌کاری شده است.

مرادنیا اظهار کرد: در سال گذشته نیز 700 هکتار از عرصه‌های طبیعی در گاوشان کامیاران درخت‌کاری صورت گرفت و امیدوارم این کار همچنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار کردستان بهمن مرادنیا هفته منابع طبیعی غرس نهال جنگل کاری منابع طبیعی توسعه جنگل درخت کاری جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت