Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه نظام مبادلات پیمانکاری یکی از بحث های مهم است که در نشست امروز مطرح شد افزود:  توسعه متوازن و رفتن به سمت صنایع کوچک بخشی از موضوع این بحث است که بارها بر روی آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: در تکمیل این جلسه مصوبه این باشد که شرکت شهرک های صنعتی بزرگ نیازمندی خودشان و چه بخشی از نیازهایشان در استان تامین می شود را مطرح کنند. 
وی با اشاره اینکه بخشی از مسائلی که تکنولوژی بالایی دارند در سطح استان در حال پیگیری است تصریح کرد: با نگاه صرفه جویی در زمان و هزینه نیازهای صنایع بزرگ در استان تولید شود و بدون ارتباط موثر با پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نمی توانیم یک شرکت جدید با یک تکنولوژی فرسوده تاسیس کنیم و این امکان پذیر نیست. 
استاندار کرمان گفت‌ : مسئول جمع آوری اطلاعات اتاق بازرگانی است و همه دستگاه‌ها، شرکت های بزرگ، پارک علم و فناوری و  شهرک های صنعتی ملزم هستند که اطلاعات را در این حوزه در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهند تا برنامه بخشی از صنایع کوچک مشخص شود. 
وی با اشاره به اینکه چین، آمریکا، هند و ژاپن به این نتیجه رسیده اند که صنایع بزرگ اقتصاد آنها را متعادل نمی کند و به سمت مشاغل خرد (SMEها)  پیش رفته اند تصریح کرد : در استان کرمان باید به این مهم توجه ویژه شود و  در این مسیر ریل گذاری کنیم.   
زینی وند گفت: شرکت های صنعتی بزرگ استان طرح های توسعه ای خود را برای توازن و تعادل بخشی به توسعه استان ارائه دهند تا به عنوان یک برنامه قابل مطالعه از سوی اتاق بازرگانی که اتاق فکر و توسعه استان است؛ مطرح تا در این شورا برنامه ریزی شود و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (spx) را باید به یک برنامه عملیاتی در استان کرمان تبدیل کنیم.

استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد پیگیری شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخشی از  احکامی  بحث نظام مبادلات پیمانکاری در  برنامه ششم توسعه آمده است افزود: پیشنهاد ما تشکیل کارگروهی برای تدوین پیش نویس گزارش اولیه برای ایجاد قانون مشخص درخصوص نظام مبادلات پیمانکاری (SPX) است تا به حل مشکلات در این حوزه کمک کند.
محمدرضا پورابراهیمی گفت: به نظر می رسد مقاومت هایی در شرکت های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد و یکی از راهکارها این است شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه به صورت شفاف ارائه دهند. 
وی تصریح کرد: لازم است مجموعه خدمات و کالاهایی که شرکت های بزرگ در سه سال اخیر دریافت کرده اند ارائه شود که با چه روشی، از چه مجموعه و با چه شرایط و قیمتی تامین شده و وجود بانک اطلاعاتی براساس فعالیت ها لازم است تا در خصوص موضوعات تصمیم گیری کنیم. 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد پیگیری شود تاکید کرد: نباید سیاست های پارک را یک دانشگاه بنویسد و باید پارک علم و فناوری به کل مجموعه استان تعلق داشته تا به حوزه تصمیم گیری ها نیز کمک کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت توان تخصصی شرکت های  دانش بنیان استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر است و ظرفیت بسیار قدرتمندی برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ را دارند اما نیازمند حمایت هستند گفت: زمانی که مرکز نوآوری در کرمان راه اندازی شد، قرار شد که شرکت های صنعتی نیازمندی ها و لوازم اولیه خود را لیست کنند و ارائه دهند اما ما هیچ گزارشی در این زمینه مشاهده نکردیم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی اشتغال زایی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی اشتغال زایی دانش بنیان ها خبرگزاری جمهوری اسلامی اشتغال زایی دانش بنیان ها اخبار کنکور نظام مبادلات پیمانکاری پارک علم و فناوری استان کرمان شرکت های بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با بیان اینکه علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است، گفت: شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنا بر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد، لذا باید به دنبال حل مسائل باشیم.

حسینی، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چراکه آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، افزود: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهپادی به کار گرفته شد.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاومت ملت ایران برخواسته است.

کد خبر 6094736

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود