Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس جمهور با اشاره به انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی از جمله خراسان ، گفت: این یک تحول تاریخی بسیار بزرگ است که توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است.
دکتر حسن روحانی امروز 14 اسفندماه، در مراسم آغاز بهره‌برداری پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی مشهد که در قالب بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به افتتاح این پروژه، بیان کرد: اجرای این پروژه اقدامی ارزشمند است و بهره‌برداری از آن را به مردم بسیار خوب مشهد و استان خراسان رضوی تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به کمک وزارت صمت کار بزرگی برای استان‌های شرقی در حال نهایی شدن است
وی ادامه داد: به کمک وزارت صمت کار بزرگی برای استان‌های شرقی از جمله استان خراسان رضوی در حال نهایی شدن است و آن پروژه آبرسانی از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.
تحول تاریخی بسیار بزرگی توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است
رییس جمهور تاکید کرد: همچنین آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان از مسیر دیگری در حال اجرا است. این یک تحول تاریخی بسیار بزرگ است که توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است.
دکتر روحانی تصریح کرد: با برگزاری چندین جلسه کارهای محیط زیستی این پروژه نیز نهایی شده است.
مسئله آب یک اقدام راهبردی در این دولت است
وی با بیان این‌که «مسئله آب یک اقدام راهبردی در این دولت است»، اضافه کرد: تاکنون در این دولت بیش 50 سد را افتتاح کردیم به طوری که کمتر از هر دو ماه یک سد مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.
نگاهی گذرا به پروژه انتقال اب
شایان ذکرست که عملیات اجرایی جدی برای انتقال این آب در دولت یازدهم (تدبیر و امید) آغاز شد که رئیس جمهور از صندوق توسعه ملی 400 میلیون دلار تسهیلات برای این طرح گرفته است.
افتتاح فاز اول پروژه در آبان ماه
فاز اول این پروژه در آبان‌ماه توسط رئیس جمهور افتتاح شد، کارفرما و مجری این طرح بخش خصوصی و شرکت های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و به جز 400 میلیون دلار تسهیلات که اقساط آن نیز پرداخت می‌شود، مابقی هزینه‌ها توسط همین شرکت ها و بخش خصوصی تامین شده است.
بازدید وزیر صمت از خط انتقال به یزد در چادرملو
علیرضا رزم حسینی«وزیر صنعت، معدن و تجارت» در سفر اخیر خود به استان یزد با حضور در منطقه چادرملو (اردکان) از خطوط انتقال و تاسیسات پروژه مهم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد بازدید به عمل آورد.
آب خلیج فارس به زودی به اردکان و استان یزد می رسد
پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان یزد برای استفاده در معادن چادرملو (اردکان) در قالب خط دوم انتقال تعریف شده که کار لوله گذاری، نصب پمپاژ و تاسیسات این پروژه تکمیل شده است و به زودی با ورود آب به خطوط لوله، مردم استان یزد از آب شیرین خلیج فارس بهره‌مند خواهند شد.
آخرین اقدامات انجام شده
در آخرین اقدام 2 وزارتخانه نیرو و صمت به همراه سازمان‌های حفاظت از محیط‌زیست و سازمان برنامه و بودجه گزارش ویژه خود را با حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در میان گذاشتند تا درباره طرح ملی شیرین سازی (نمک‌زدایی) آب دریا و انتقال آب از خلیج‌فارس به مرکز فلات ایران تصمیم‌گیری شود.
در نشستی که به همین خاطر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، حاضران درباره مسیر انتقال آب، تأمین منابع مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمانبندی اجرای طرح تصمیم‌گیری کردند و قرار شد مصوبات جلسه به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شود.
شاتا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توسط شرکت های معدنی خلیج فارس آب خلیج فارس بهره برداری رئیس جمهور انتقال آب استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛   رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان با اشاره به پایش کامل بافت تاریخی زواره از سیل اخیر گفت: با ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به استان اصفهان، شهرستان اردستان بارش فراوانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که میزان بارش در زواره در کمتر از یک روز به ۲۷ میلی‌متر رسید
نرگس بهشاد ادامه داد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی زواره، این حجم سنگین بارندگی در کوچه‌ها و معابر زواره روان و باعث وقوع سیل و آب‌گرفتگی در بخش‌هایی از این شهر شد.


به گفته وی بررسی‌ها حاکی است تنها دو مورد تخریب در بافت تاریخی زواره اتفاق افتاد که خوشبختانه این خانه‌ها بدون ارزش تاریخی بوده است.
بارندگی روز گذشته باعث شده دریاچه وسیعی در کویر دق سرخ زواره تشکیل شده است.
شهر زواره با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان قرار دارد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس