Web Analytics Made Easy - Statcounter

با معرفی نویسندگان برتر بخش ملی جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یک گیلانی شایسته تقدیر نهمین جشنواره ادبی یوسف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس(جایزه ادبی یوسف) با معرفی نویسندگان برتر بخش ملی امروز(پنج شنبه، ۱۵ اسفند) به صورت آنلاین از مرکز مازندران در ۳۱ استان کشور و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباس بایرامی در این آیین ضمن قرائت پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به این جشنواره، بیان کرد: جشنواره ادبی یوسف فرصت مناسبی در پهنه کشوری است.



رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه آثار ارزشمندی در جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و جبهه مقاومت از همه اقشار و گرایش ها و... حتی از دورترین روستاهای کشور ارسال شد، گفت: جایزه ادبی یوسف از سال ۸۵ به یمن قلم شهید یوسف ملک شامران به عنوان یک رویداد فرهنگی در حال برگزاری است.



وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای جوان، معرفی نو قلمان و تولید آثار فاخر ادبی در عرصه داستان‌نویسی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه بعد از گذشت چهار دهه از دفاع مقدس هنوز انسجام بخشی در آثار دفاع مقدس را شاهد هستیم که نگاه نسل جوان به این عرصه فوق العاده است.



بایرامی افزود: برای خلق این رویداد ملی مسیر طولانی را گذراندیم و پیش از این در همه استان ها نیز یک جشنواره استانی برای انتخاب برترین نویسندگان این عرصه برگزار شد و منتخبین آنها به مرحله ملی راه یافتند.



وی با بیان اینکه کل آثار رسیده به این جشنواره ۲ هزارو ۷۸۱ اثر بوده اند که از لحاظ تعداد اثر نسبت به دوره قبل پنج درصد رشد داشته است، اظهار کرد: ۳۱۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که در هر دوره از جشنواره سه نفر به عنوان منتخبان اصلی و ۱۷ نفر هم قابل تقدیر معرفی شده اند.



سردار عبدالله ملکی نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ عنوان کتاب از سال۹۲ تاکنون در حوزه دفاع مقدس در مازندران به چاپ رسیده است، گفت: امروز در این مراسم ۵۰ جلد کتاب چاپی و ۱۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی می شود.



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و دبیر جشنواره ادبی یوسف افزود: مازندران میزبان هشتمین و نهمین دوره جایزه ادبی یوسف انتخاب شد و آثاری که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود را مورد داوری علمی قرار داد که امروز آیین اختتامیه آن بنابر رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت برخط با سایر استان ها برگزار شده است و تعداد محدودی از برگزیدگان به صورت حضوری در این مراسم شرکت دارند.




آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز نقش قلم را در حفظ و نشر آثار تولید شده دفاع مقدس بسیار ارزشمند دانست و  بر ضرورت مکتوب کردن آثار دفاع مقدس و توجه به نویسندگان این بخش تاکيد کرد.



گفتنی است، عادله صمیمی از استان گیلان یکی از برگزیدگان بخش کشوری بود که مورد تقدیر قرار گرفت.



عادله صمیمی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: به طور جدی ۲ سال است که کار نوشتن را انجام می دهم.



شایسته تقدیر جشنواره ادبی یوسف با بیان اینکه با داستان کوتاه باران همچنان می بارید رتبه سوم استانی و تقدیر در بخش ملی این جشنواره را به دست آورده ام گفت: تا کنون مجموعه داستان یک صبح پاییزی را منتشر کرده ام و یک رمان و یک مجموعه داستان نیز آماده چاپ دارم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جایزه ادبی یوسف شایسته تقدیر بنیاد حفظ آثار گیلان جشنواره ادبی یوسف داستان کوتاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد