Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:58:30 GMT

کاشت 60 هزار اصله نهال در فردیس/افزایش یک متری سرانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۳۵۳

کاشت 60 هزار اصله نهال در فردیس/افزایش یک متری سرانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، مصطفی سعیدی سیرایی، شهردار فردیس، بعد از ظهر امروز، در حاشیه مراسم روز درختکاری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهر فردیس از طریق ایجاد پارک‌های محله ای در دستور کار قرار دارد، گفت: با احداث پارک خیزران به وسعت هزار متر مربع، پارک حاشیه رودخانه فردیس در شهرک وحدت به وسعت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع و پارک حاشیه بلوار بیات با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، در مجموع ۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع به وسعت فضای سبز شهر فردیس اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر فردیس حدود 3 متر است که با اضافه شدن این پارک‌ها، سرانه فضای سبز در فردیس به 3.8 متر می‌رسد.

شهردار فردیس  از کاشت 60 هزار اصله درخت در فردیس خبرداد و افزود: از اول اسفندماه تا کنون 30 هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر فردیس کاشته شده و تا پایان سال نیز 30 هزار اصله نهال دیگر کاشته می‌شود که با توجه به شرایط کم آبی از گونه‌های غیر آبدوست از جمله زیتون تلخ، سرو نقره‌ای، کاج تهران  و سرو شیراز استفاده می‌شود.

وی در ادامه  در خصوص تکمیل این پارک‌ها، بیان کرد: اقدامات عمرانی پروژه پارک خیزران انجام شده و پس از اجرای فضای سبز، ست‌های بازی و ورزشی نیز نصب می‌شود. همچنین پارک حاشیه بلوار بیات و پارک حاشیه رودخانه فردیس نیز در  فاز یک تا پایان امسال اجرا می‌شود؛ در این راستا احداث پیاده راه و فضای تفرجگاهی در پارک حاشیه رودخانه فردیس نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز نهال توسعه کاشت مصطفی سعیدی سیرایی درختکاری پارک حاشیه هزار اصله شهر فردیس فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.
وی افزود: برای اجرای این طرح ۲ دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.
محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.
وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک