Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وحید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در خراسان شمالی ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار بیابان‌زدایی انجام‌شده است که از این میزان ۷۶۰ هکتار صرفاً نهال‌کاری انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه در مدیریت، عرصه‌های منابع طبیعی را به مردم محول کردیم، افزود: در سال جاری، بیش از ۵۰۰ هزار هکتار طرح مرتع‌داری با کمک دولت و ۱۳۰ هزار هکتار نیز توسط مردم تهیه‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه، هفته منابع طبیعی نام دارد اظهار داشت: در این هفته ۴۰۰ هزار اصله درخت در استان غرص خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲.۵ برابر نیاز استان دام مازاد در سطح اراضی خراسان شمالی وجود دارد که باید تلاش شود با ارتقا سطح بازدهی عرصه‌های منابع طبیعی جبران کمبود علوفه دام جبران شود.

وحید افزود: هم‌اکنون ۱۱ شرکت جوامع محلی با ۴ هزار و ۵۰۰ عضو در سطح استان وجود دارد که سرمایه این شرکت‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ این سرمایه به ۲ میلیارد تومان افزایش برسد.

وی اظهار داشت: بیش از ۳ هزار همیار طبیعت در بحث نگهداری و حفاظت با این سازمان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاهان دارویی منابع طبیعی خراسان شمالی بجنورد منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس