Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدف‌مندی یارانه‌ها به اشتغال‌زایی اختصاص یافت گفت: بودجه استان زنجان در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. - اخبار استانها -

مصطفی طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در   زنجان   اظهار داشت: امسال از منابع هدفمندی یارانه‌ها یک اقدام مناسبی در کمیسیون تلفیق مجلس برای تبصره 18 بند الف انجام گرفت که این امر اضافه شدن رقم اعتبار 32 هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای نخستین بار است که از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتبار برای اشتغال‌زایی اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه سعی بر این است تا اعتبار اختصاص یافته به اشتغال‌زایی به شکل استانی توزیع شود گفت: اگر این طرح به طور کامل در مجلس تصویب شود 400 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی در استان زنجان اختصاص خواهد یافت.

آیت الله رئیسی در استان آذربایجان غربی: نمایندگان مجلس باید در اصلاح ماده 100 اقدامات مقتضی را انجام دهند گام بلند مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نماینده مردم در مجلس: طرح‌های آبرسانی دشتی و تنگستان قبل از تابستان تکمیل شود

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از قوانین معطل مانده که در دولت یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده بود ماده 29 و 30 قانون برنامه پنج ساله ششم است، تصریح کرد: در این قانون گفته شده بود که دریافت حقوق برای شغل‌های یکسان، نباید بیش از 20 درصد اختلاف داشته باشد اما وارد فاز اجرایی نشده بود.

طاهری عنوان کرد: بخشی از موضوع مذکور در لایحه بودجه دولت تحت عنوان همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده بود. اما بحث این است که اگر دنبال عدالت هستیم باید همه امور را در نظر بگیریم.

وی خاطر‌نشان کرد: باید حقوق کارکنان دانشگاه‌ها با کارکنان وزارت بهداشت و درمان همسان‌سازی شوند. با این حال بحث بالینی مد نظر قرار ندارد یعنی همسان‌سازی حقوق پزشکان بالینی با اعضای هیئت علمی مطرح نیست بلکه حقوق افرادی که در قسمت‌های اداری مشغول به کار هستند و شغل مشابهی دارند باید همسان‌سازی شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان اشتغال زایی همسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت