Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:50:07 GMT

آغاز توزیع سه میلیون نهال به مناسبت روز درختکاری

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۲۹۴۱

آغاز توزیع سه میلیون نهال به مناسبت روز درختکاری

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امروز همزمان با روز درختکاری آغاز توزیع سه میلیون نهال را در سطح استان اردبیل و در بین شهروندان شاهد هستیم.

شهامت هدایت روز پنجشنبه 14اسفندماه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری در اردبیل اظهار کرد: کاشت درخت در حقیقت کمک به تولید اکسیژن و سلامت جامعه است و هیچ کس حق ندارد منابع طبیعی و خدادادی را پایمال کرده و یا به هدر بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکیدات دین اسلام و قرآن را در حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت یادآور شد و تصریح کرد: غفلت انسان‌ها در سال‌های اخیر سبب شده تا اکوسیستم و نظم و انضباط آن به هم بخورد که نتیجه آن عقوبت الهی و گرفتار شدن در مشکلات متعدد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تغییرات اقلیمی، کمبود آب و گرم شدن زمین را از نتایج غفلت انسان در صیانت از منابع و مواهب خدادادی اعلام کرد و گفت: استان اردبیل تنها استانی است که قطع درخت در آن به خاطر مبلمان شهری و یا سایر توسعه‌ها اتفاق نمی‌افتد و ما باید همین روند را در توسعه فضای سبز و کاشت درختان در پیش بگیریم.

هدایت افزود: امروز در گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری توزیع سه میلیون نهال به صورت رایگان در سطح استان آغاز شد تا در هفته‌های آینده با مساعد شدن شرایط جوی کاشت صنوبرها نیز تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هفته منابع طبیعی شاهد تولید هفت میلیون صنوبر در ایستگاه نهالستان مغان خواهیم بود تا در سال 1400 همه هفت میلیون صنوبر در مناطق مختلف استان کاشته شود.

هدایت از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و اضافه کرد: از محل صندوق توسعه ملی این منابع تأمین شده و در استان 190 بند آبخیزداری اجرایی شده است.

وی نتیجه احداث این بندها را در کنار افزایش سرانه فضای سبز در حقیقت جلوگیری از بروز سیلاب و فرسایش خاک اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم اهداف مورد نظر در طرح‌های توسعه فضای سبز محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توزیع نهال رایگان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری استانی اجتماعی منابع طبیعی استان اردبیل روز درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه باغداران بخش کدکن برای تحقق پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور در سال جاری ۵۲ هزار نهال غرس کردند گفت: از این میزان، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال آلو، ۴۰۰ نهال آلوچه، ۳ هزار بادام، ۲ هزار نهال غیر مثمر توسط شهرداری و دهیاری‌ها، ۵ هزار انگور کاشته شده است و تعداد ۲۲ هزار قلمه انگور نیز جهت کشت در پاییز آماده سازی شده است.

عباس عباسیان افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم نهال‌کاری است از همین رو خواستار مشارکت همه کشاورزان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها با این طرح ملی به صورت سالانه هستیم.

وی گفت: در بخش کدکن ۶۰ هکتار باغ میوه‌های دانه دار شامل سیب، گلابی، بِه و ۷۰۰ هکتار باغات میوه‌های هسته دار شامل آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس و زردآلو کشت شده است.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟