Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه در نیمه شمالی کشور ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان و شمال فارس بارش خواهیم داشت، ضمن آنکه فردا در نیمه شرقی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: روز شنبه سامانه بارشی تنها در شمال شرق مستقر است و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش دما در مناطق جنوبی، شرایط برای انتقال نهال وجود دارد، اما به دلیل احتمال وزش باد شدید به کشاورزان توصیه می‌شود که پای درختان قیم را نصب کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به احتمال وزش باد شدید در مناطق مرکزی و شرقی به گلخانه داران توصیه می‌شود که از گونی‌های شن جهت مهار پلاستیک گلخانه استفاده کنند و حتما طناب کشی را انجام دهند تا گلخانه‌ها دچار آسیب نشوند.

وی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان گفت: باغداران مناطق جنوب و شرق که روغن پاشی را در باغات خود انجام دادند از هرس سنگین در باغات اجتناب کنند.

به گفته این مقام مسئول، دامداران مناطق شمالی‌تر از چرای دام در ارتفاعات طی روز‌های آتی اجتناب کنند تا سوزباد به دام‌ها آسیب نزند.

کاهش ۳۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا ۱۲ اسفند در کل کشور ۹۶.۸ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۴۴.۱ میلی متر بوده که نسبت به سال قبل ۷۶.۱ میلی متر معادل ۴۲.۵ درصد و دوره بلندمدت ۳۲.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در پایان تصریح کرد: با بهبود وضعیت بارش در نیمه دوم اسفند پیش بینی می‌شود که قدری کم بارشی جبران شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها

دریافت 7 MB

کد خبر 847141 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان