Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز با اعلام این خبر از قول یک صادرکنندۀ هندی افزود که تجار هند از این پس از معامله با خریداران ایرانی پرهیز می‌کنند، چون طرف ایرانی با ماهها تأخیر بدهی‌های خود را می‌پردازد.دارایی‌های ایران به روپیه در نزد دو بانک هندی که تسهیل‌کنندۀ تجارت با این کشور هستند، شدیداً کاهش یافته و صادرکنندگان هند مطمئن نیستند که خریداران ایرانی بتوانند به موقع بدهی‌های خود را بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکومت ایران پیش از این یک قرارداد فروش نفت به روپیه و البته در ازای خرید مواد غذایی و کشاورزی از هند با این کشور امضا کرده بود، اما، با پایان یافتن دورۀ معافیت از تحریم‌های آمریکا، دهلی نو از ماه مه ٢٠١٩ خرید نفت از ایران را متوقف کرد و همین باعث شد که دارایی های ایران به روپیه در بانک‌های هند تدریجاً به ته برسد.در سه ماهۀ اول سال ٢٠٢٠ ایران هفتصد هزار تُن برنج از هند وارد کرد، اما در دورۀ مشابه سال جاری صادرات برنج هند به ایران شدیداً کاهش یافته است. در سال گذشتۀ میلادی ایران اولین خریدار برنج باسماتی و شکر هند بود و به گفتۀ منابع اقتصادی، ایران بیش از یک سوم نیاز خود را به برنج و شکر از خارج وارد می‌کند.یک مقام ایرانی که نامش را فاش نکرده گفته است که تهران سرگرم گفتگو با دهلی‌نو برای حل مسئلۀ تأخیر در پرداخت بدهی‌های خود است. همین منبع گفته است که علت اصلی تأخیر در پرداخت بدهی‌های ایران به صادرکنندگان هندی تحریم‌های آمریکا علیه نظام بانکی ایران است. صادرات هند به ایران در سال ٢٠٢٠ بیش از ٤٢ درصد کاهش یافت و به دو میلیارد و دویست میلیون دلار رسید. این کاهش در آغاز سال جاری به بیش از پنجاه درصد رسید

.   رادیو فرانسه

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!

 سرمربی تیم ملی فوتسال از اتفاقی جالب درباره ماجرای برنج نخوردن خود پرده برداشت.

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی اسطوره فوتسال ایران که اکنون هدایت تیم ملی این رشته را برعهده دارد، در سالیان گذشته یک مسئله جالب را تجربه کرده است. او در چند مصاحبه به ماجرای برنج نخوردن خودش از سال‌ها قبل اشاره کرد و مدتی است این مسئله به یک سوژه جالب تبدیل شده است.

شمسایی در مصاحبه دوشنبه شب خود در برنامه فوتبال برتر اتفاقی جالب را درباره برنج نخوردن خود تعریف کرد. او گفت: «چندی قبل یک برند برنج ایرانی برای کار تبلیغات پولی عجیب و غریب به من پیشنهاد داد تا بروم و برند برنج آنها را تبلیغ کنم! آنقدر مبلغ خوبی بود که قلقلکم آمد بروم. استخاره کردم که گفت تمام باورهایت از بین می‌رود.»

او ادامه داد: «این سوژه برنج نخوردن من دیگر عجیب شده است؛ در خیابان راه می‌روم، یک نفر داد می‌زند: "من هم برنج نمی‌خورم!" اتفاقات جالبی سر این ماجرا برایم افتاده که می‌توانم کتاب بنویسم. در ماجرای اخیر که اسراییلی‌ها ادا و اصول درآورده بودند و بنده‌های خدا دمشان گرم حمله کردند، پرواز ما برای جام ملت‌ها به تایلند لغو شد. با دردسرهای فراوان و همکاری وزیر و آقای تاج یک پرواز پیدا شد که به ترکیه برویم. در آن شرایط سخت آدم‌های دیگری که در پرواز بودند به مهماندار می‌گفتند برای وحید برنج نمی‌آورید؟!»

شمسایی با اشاره به پیشنهاد تبلیغاتی که برای یک برند برنج داشت، افزود: «خدا شاهد است که پیشنهاد تبلیغات خوبی داشتم. بعضی دوستان برایم تبریک تولدم را نمی‌فرستند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! با همه این‌ها من برنج را تعطیل کرده‌ام و دیگر نمی‌‌خورم.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد